Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Johan Gott

Medlem
När vi var där i november gick vi och frågade TSA-tjejen som stod o hängde vid C70 när bussarna gick, fick veta att det var 4 ggr/h (? har jag för ig?), så vi tajmade en av tiderna senare och det var bara vi på den, den gick direkt när vi boardat bussen.

I lördags gick de enligt uppgift från personalen vi Polarisloungens entré var tionde minut. Vi klev på en buss som just stannat så jag vet inte hur väl det stämde. Det gick emellertid snabbt och smidigt och första stoppet var nära gaterna som SAS använder.

Bussen är enda alternativet airside.



Jag frågade om turtätheten idag. United-personalen vid bussinsläppet sa ca var 5:e minut.
 

Johan Gott

Medlem
9296C015-A800-4B30-9194-17CF53C78BA2.jpeg
Lufthansa har failat sen november när jag var där. Inget alkoholtillstånd. Trodde det var fixat nu..

Off topic men:

Alkoholen flödar i Lufthansas lounge på EWR igen.
 

Fredde18

Medlem
Tänkte för hemresan i morgon med LX19 (21:50LT) ta svängen förbi Polaris enligt det som beskrivits här (check in på B- tåget till C- security- må gått i loungen- bussen till B airside).

Men vad är er erfarenhet av Swiss check-in och hur tidigt det är ok att bli av med bagaget? Samkör man med Lufthansa så det finns diskar öppna tidigare än bara för LX19? Tänkte dyka upp redan vid 18:00 på flygplatsen kanske, för att kunna ta det lugnt innan flighten hem. (Hellre på plats än att fördriva tid på stan utan hotellrum, även om bagageförvaring erbjuds av Hilton).
Tror ni man får kalla handen om vi vill checka in typ drygt 3,5h innan avgång?
 

Johan Gott

Medlem
Tänkte för hemresan i morgon med LX19 (21:50LT) ta svängen förbi Polaris enligt det som beskrivits här (check in på B- tåget till C- security- må gått i loungen- bussen till B airside).

Men vad är er erfarenhet av Swiss check-in och hur tidigt det är ok att bli av med bagaget? Samkör man med Lufthansa så det finns diskar öppna tidigare än bara för LX19? Tänkte dyka upp redan vid 18:00 på flygplatsen kanske, för att kunna ta det lugnt innan flighten hem. (Hellre på plats än att fördriva tid på stan utan hotellrum, även om bagageförvaring erbjuds av Hilton).
Tror ni man får kalla handen om vi vill checka in typ drygt 3,5h innan avgång?


Jag såg i en annan tråd att ni trivdes i loungen. Hur tidigt kunde ni checka in bagaget?
 

Fredde18

Medlem
Jag såg i en annan tråd att ni trivdes i loungen. Hur tidigt kunde ni checka in bagaget?
Hej, missade din fråga. Vi var där 4 timmar före avgång. Checkade in i de gemensamma Lufthansa/Swiss diskarna och det var inga frågetecken kring vår avgångstid. Den trevliga damen gav oss tydliga instruktioner om hur vi skulle nå loungen och talade om var bussen gick och när vi senast borde ta den över till B.
 

Johan Gott

Medlem
Hej, missade din fråga. Vi var där 4 timmar före avgång. Checkade in i de gemensamma Lufthansa/Swiss diskarna och det var inga frågetecken kring vår avgångstid. Den trevliga damen gav oss tydliga instruktioner om hur vi skulle nå loungen och talade om var bussen gick och när vi senast borde ta den över till B.

Tack, bra att veta!
 
Hej, missade din fråga. Vi var där 4 timmar före avgång. Checkade in i de gemensamma Lufthansa/Swiss diskarna och det var inga frågetecken kring vår avgångstid. Den trevliga damen gav oss tydliga instruktioner om hur vi skulle nå loungen och talade om var bussen gick och när vi senast borde ta den över till B.
Lite skillnad mot när jag checkade in hos SAS på Newark och frågade om Polaris. De tyckte jag var dum som ville dit när det fanns SAS egen lounge.:)
 
Toppen