Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

starmac

Medlem
Kanske fel tråd, men kommer jag in i Polaris-loungen i New York med SAS Business-biljett (Eurobonus Basic). Och om ja. Kan jag ta mig till och från Polaris till flyget airside eller måste jag ut igen?
 

starmac

Medlem
Har flyg till Arlanda en lördag med avgång 17.20 från terminal B. När rekommenderar ni att man lämnar Polaris för att ta sig till flyget? Räcker det med att lämna kl 16?
 

Senator

Moderator
Har flyg till Arlanda en lördag med avgång 17.20 från terminal B. När rekommenderar ni att man lämnar Polaris för att ta sig till flyget? Räcker det med att lämna kl 16?

Jag skulle säga att en timma innan räcker väl:
Aviation

5min att gå till C70, 10min max väntan och sen 1min till Terminal B. Det finns ingen anledning att hänga i Terminal B längre än nödvändigt.
 

Kimmen00

Medlem
Jag skulle säga att en timma innan räcker väl:
Aviation

5min att gå till C70, 10min max väntan och sen 1min till Terminal B. Det finns ingen anledning att hänga i Terminal B längre än nödvändigt.

När vi var där i november gick vi och frågade TSA-tjejen som stod o hängde vid C70 när bussarna gick, fick veta att det var 4 ggr/h (? har jag för ig?), så vi tajmade en av tiderna senare och det var bara vi på den, den gick direkt när vi boardat bussen.
 

starmac

Medlem
OK. Avgång en gång i kvarten kan vara bra att veta. Lite surt att missa planet (för man kan väl inte gå mellan terminalerna airside om jag förstår det rätt)
 

Syversen

Medlem
OK. Avgång en gång i kvarten kan vara bra att veta. Lite surt att missa planet (för man kan väl inte gå mellan terminalerna airside om jag förstår det rätt)

I lördags gick de enligt uppgift från personalen vi Polarisloungens entré var tionde minut. Vi klev på en buss som just stannat så jag vet inte hur väl det stämde. Det gick emellertid snabbt och smidigt och första stoppet var nära gaterna som SAS använder.

Bussen är enda alternativet airside.
 
Toppen