Senaste nytt

Nya Hilton i Bangkok

Hafermann

Medlem
Jag vet inte om det varit uppe tidigare, men det kommer finnas 3 nya Hilton framöver i Bangkok. De är följande:

- Hilton Garden Inn Bangkok Silom
- Hilton Bangkok Grande Asok
- Hilton Garden Inn Bangkok Riverside

Det är främst Asok som lockar, men även Riverside känns spontant spännande vad det kommer bli (står just nu som ”coming soon”.

För den som bara vill samla night är Silom billigt prisat.
 

Rickard_O

Medlem
Intressant!
Hade inte sett detta innan och då kikade jag nog förra veckan iaf.

Har två bokningar på Millennium just nu, 20% billigare på Asoke så en av bokningarna man kanske ska prova iaf!

Men Hilton Asoke tycker jag att jag känner igen byggnaden, någon som vet vad det kan ha varit för hotell innan?
Har sökt och sökt, hittade en adress men tycker mig inte skymta byggnaden när jag kollar adressen i google street view.

Skulle vilja veta hur poolen är i jämförelse med Millennium som har så bra pool!

EDIT: Tack @Tonton , tyckte väl jag kände igen byggnaden!
Då får jag härda ut med det lite högre priset denna gång i Bangkok!
 

TP12

Medlem
Intressant!
Hade inte sett detta innan och då kikade jag nog förra veckan iaf.

Har två bokningar på Millennium just nu, 20% billigare på Asoke så en av bokningarna man kanske ska prova iaf!

Men Hilton Asoke tycker jag att jag känner igen byggnaden, någon som vet vad det kan ha varit för hotell innan?
Har sökt och sökt, hittade en adress men tycker mig inte skymta byggnaden när jag kollar adressen i google street view.

Skulle vilja veta hur poolen är i jämförelse med Millennium som har så bra pool!

EDIT: Tack @Tonton , tyckte väl jag kände igen byggnaden!
Då får jag härda ut med det lite högre priset denna gång i Bangkok!
Är inte Millennium ett av de hotell som inte tillåter gratis avbokning på bonusnätter - höll på att åka dit på det med dem när jag skulle boka på chans men såg det i villkoren och tog Conrad istället.
 

lillemannen

Medlem
Tips är att hålla sig borta från Grande Asok, enligt uppgifter ska det vara riktigt risigt. Är ett gammalt Pullman som har tagits över, och det är i behov av renovering.

Men skoj med mer hotell!
Japp droppa Grand Asoke som är ett gammalt Pullman som behöver lite omsorg. Sist jag var där var där en nattklub också så sömnen kan bli lidande
Intressant!
Hade inte sett detta innan och då kikade jag nog förra veckan iaf.

Har två bokningar på Millennium just nu, 20% billigare på Asoke så en av bokningarna man kanske ska prova iaf!

Men Hilton Asoke tycker jag att jag känner igen byggnaden, någon som vet vad det kan ha varit för hotell innan?
Har sökt och sökt, hittade en adress men tycker mig inte skymta byggnaden när jag kollar adressen i google street view.

Skulle vilja veta hur poolen är i jämförelse med Millennium som har så bra pool!

EDIT: Tack @Tonton , tyckte väl jag kände igen byggnaden!
Då får jag härda ut med det lite högre priset denna gång i Bangkok!
Millennium är kanon med en av dom bättre frukostutbud i resturangen. Loungen kan vara full i bland, Pool området ligger i skugga på eftermiddagen.
Stort Japansk inspirerat köpcentrum sidan om Millenium. Som HHD brukar man bli uppgraderad

Hilton Silom är ett gammalt Novotel
 
Last edited:

Rickard_O

Medlem
Är inte Millennium ett av de hotell som inte tillåter gratis avbokning på bonusnätter - höll på att åka dit på det med dem när jag skulle boka på chans men såg det i villkoren och tog Conrad istället.

Det har jag tyvärr inte koll på, vet bara att jag va VÄLDIGT nöjd när vi bodde där i november 2021, Panorama sviterna gick loss på 1200:-/natten, det va tider det...

Japp droppa Grand Asoke som är ett gammalt Pullman som behöver lite omsorg. Sist jag var där var där en nattklub också så sömnen kan bli lidande

Millennium är kanon med en av dom bättre frukostutbud i resturangen. Loungen kan vara full i bland, Pool området ligger i skugga på eftermiddagen.
Stort Japansk inspirerat köpcentrum sidan om Millenium. Som HHD brukar man bli uppgraderad

Hilton Silom är ett gammalt Novotel

Ja jag blev väldigt förtjust i Millennium senast, även om Conrad håller lite högre klass på det mesta när det kom till mat och dryck i loungen så är ju möjligheten att kunna sitta utomhus i loungen väldigt trevligt och poolen tyckte jag va en aningen bättre än Conrad också!

Så det blir nog minst en 5 nätter på Millennium i vinter!
 

mackan33

Medlem
Intressant!
Hade inte sett detta innan och då kikade jag nog förra veckan iaf.

Har två bokningar på Millennium just nu, 20% billigare på Asoke så en av bokningarna man kanske ska prova iaf!

Men Hilton Asoke tycker jag att jag känner igen byggnaden, någon som vet vad det kan ha varit för hotell innan?
Har sökt och sökt, hittade en adress men tycker mig inte skymta byggnaden när jag kollar adressen i google street view.

Skulle vilja veta hur poolen är i jämförelse med Millennium som har så bra pool!

EDIT: Tack @Tonton , tyckte väl jag kände igen byggnaden!
Då får jag härda ut med det lite högre priset denna gång i Bangkok!
Bodde där förra året när det var Pullman.
Riktigt tråkig pool. Minimalt med solbäddar.

IMG_1736.jpeg


Rummet var ok.

IMG_1733.jpeg


IMG_1732.jpeg


Loungen var också riktigt tråkig.

IMG_1741.jpeg
 

Rickard_O

Medlem
Bodde där förra året när det var Pullman.
Riktigt tråkig pool. Minimalt med solbäddar.

Visa bifogad bild 149003

Rummet var ok.

Visa bifogad bild 149004

Visa bifogad bild 149005

Loungen var också riktigt tråkig.

Visa bifogad bild 149006
Då va poolområdet så litet som jag trodde, någon hade lagt upp bilder på poolområdet för Pullman King Power och jag fick en känsla av att det inte stämde. Jämförde mot King Power nu och fick de bekräftat :D


1704394948963.png
 

Hafermann

Medlem
Tack @Tonton. Hade förhoppningar på ett trevligare hotell med det läget. Har även bott på ett gäng Pullman som varit trevliga.

Oavsett om hotellet renoveras diskvalificerar poolområdet det för längre stays för mig.

Än så länge är Conrad och DoubleTree mina val, där det sistnämnda har bra solläge nästan hela dagen och bra pool.
 

Hafermann

Medlem
@Rickard_O Millenium är väldigt trevligt. Just att kunna sitta rooftop under evening cocktails är en sweetspot. Gilla poolområdet, men inte själva poolen som jag upplevde liten och något kall. Dessutom är den ju belägen under tak. Men totalt sett ändå ett trevligt hotell! Enjoy!
 
Toppen