Senaste nytt

Nya Hilton i Bangkok

Tack @Tonton. Hade förhoppningar på ett trevligare hotell med det läget. Har även bott på ett gäng Pullman som varit trevliga.

Oavsett om hotellet renoveras diskvalificerar poolområdet det för längre stays för mig.

Än så länge är Conrad och DoubleTree mina val, där det sistnämnda har bra solläge nästan hela dagen och bra pool.
DT Sukhumvit?

Stor pool, men tycker poolområdet är ga ska tråkigt tyvärr. Dock brukar det vara bra värde för pengarna där!

DT Sukhumvit?

Stor pool, men tycker poolområdet är ga ska tråkigt tyvärr. Dock brukar det vara bra värde för pengarna där!
Ja precis. Bra värde. Att poolområdet har sol nästan hela dagen är ett stort plus för mig som gärna spenderar mycket av dagtiden vid poolen. Millenium och Conrad har fina poolområde, men brister med långa stunder av skugga plus att Milleniums pool i mitt tycke är kall. Men jag bor gärna på båda dessa ändå. Hilton Sukhumvit är ett trevligt hotell, men omysigare poolområde får man leta efter. Då är DoubleTree i mitt tycke mycket bättre poolmässigt.

Två nya Hilton hotell som jag inte sett tidigare, ett Curio och ett Tapestry Collection har adderats i utbudet.

Tapestry ser riktigt fint prissatt ut med tanke på att rummen är rätt så stora och fina och läget ser ut att vara rätt så bra! (Ska tas med en nypa salt, bedömning på digitala bilder från Hilton).

Hade helt klart varit ultimat för min nästa Bangkok vistelse om det inte vore för att poolen ser riktigt tråkig ut, men att komma undan med en 2 bedroom suite på 115kvm för 1137:-/natten är fan inte kattpiss om man reser med begränsad budget som mig och har behov av två sovrum :)

Ska tilläggas för transparensen att priserna är för Maj 2026, så inte direkt prime travel date för Bangkok!

1755262960050.png

1755263039694.png

Befinner mig i Bangkok och har nu testat tre av de nya hotellen, även om vi kanske inte ska räkna Muu som ett Hiltonhotell. Har tidigare bott på alla andra Hiltonhotell vid ett flertal tillfällen på respektive hotell, förutom Garden Inn Silom. Det sistnämnda hotellet har så usla betyg att jag inte vill testa att bo där. Bockade av det nya Garden Inn Riverside förra året när det var alldeles nytt. Nytt och fräscht såklart, men ett hotell utan atmosfär. Kändes mer som ett motorvägshotell med en tråkig pool. Ligger mittemot Icon Siam, vilket kanske kan locka någon, men jag skulle personligen hellre välja Millenium om man ska bo vid floden.

Hilton Bangkok Grand Asoke:

Är som redan har konstaterats ett f d Pullman. Jag kunde ej se att det har renoverats sedan dess. Ett fullservicehotell men som är gammalt och slitet. Läget är perfekt för den som vill vara mitt i Sukhumvits glädjekvarter, men konkurrensen är stentuff där och jag ser ingen anledning till att återvända. Tråkig pool och omodernt gym. Fick ej testa loungen eftersom jag numera bara är HHG. Mer om det i rätt tråd.
Pris ca 1100 SEK under lågsäsong. Ej prisvärt.

Metropolis Suites Bangkok Tapestry Collection:

Var tveksam till att boka detta hotell pga de dåliga recensionerna, men tog en natt för laget. Ett litet hotell med till synes bara två personer som skötte allting (förutom städning etc). En kvinna i repan och en dörrkille som även ansvarade för skytteltuktuken till Sukhumvit Road (avgår varje halvtimme). Ingen bar och en frukost som för första gången för mig på ett Hiltonhotell var "kontinental", vilket innebar bröd, pålägg och en trött äggröra. Skulle ha tagit poängen och istället sovit bort bakfyllan. Den lilla poolen är inklämd mellan två höga byggnader och lockar inte alls till varken bad eller poolhäng. Gymmet var litet, omodernt och med delvis trasiga maskiner. Blä. Dock så var mitt rum rent och jag märkte inget av de snuskrapporter som har delats på Google.
Pris ca 700 kr. Möjligen prisvärt om man jagar Hiltonnätter eller -vistelser. Läget är bättre än en kartbild visar. Tar bara 10 min att knalla till Sukhen, om man inte vill vänta på skytteln. Återvänder ej.

Muu Bangkok Hotel (SLH): ett mycket trevligt hotell! Tänkte skriva några rader om det i SLH-tråden, så lämnar det för stunden.
Pris: drygt 1800 SEK. Prisvärt. Bokade tidigt ett avbokningsbart rum och glömde tyvärr att boka av och påboka när priserna hade sjunkit.

Sammanfattningsvis så har jag svårt att se vad Hilton vinner på att ta över gamla Accorhotell. I mina ögon borde de satsa mer på bättre och nyare hotell istället. Lyckligtvis har jag en natt bokad den 24 september på Kromo Bangkok, Curio Collection som öppnar just det datumet. Fanns ett alternativ i bokningsdialogen som gav 5000 poäng extra som jag antar är för att det är nyöppnat. Kan återkomma med en recension av Kromo om det finns intresse. Tills dess pausar jag Hilton. Känns måttligt spännande utan någon kampanj. Fick drygt 1000 poäng för vistelsen på Metropolis Suites. I kombination med höjda poängpriser kollar jag istället efter andra alternativ till Hilton.

Last edited:
Toppen