T/R CPH-NRT i SAS Go i veckan som EBD. Inget som helst bugande och bockande och hälsande med namn, tack och lov. Båda flighterna var knökfulla pga strejk hos LH, så varesig courtesy eller annan upgrade... Prio boarding var ungefär som vanligt, alltså uppmanande men inget avvisande av folk i fel kö. Loungeaccess med EBD-kort vet jag inte något om eftersom jag sparat ett guldkort för att slippa bekymmer
Utresan: Betalmaskinen kom fram när jag beställde dryck, men efter att jag sagt att jag var EBD var det inga problem. Fick frågan om jag ville ha något mer både före och efter serveringarna och flygvärdinnan sa även glatt att jag var varmt välkommen till aktern om jag ville ha mer att dricka under resan. Det här är vad jag tycker att man kan begära, så helt klart godkänt.
Hemresan: Hade oturen att bli serverad av en riktigt nonchalant person som dessutom lyckades, mer eller mindre medvetet förmodar jag, knuffa mig i axeln ett tiotal gånger. Trots att många andra större och bredare personer kom förbi utan några som helst problem. Fick ingen dryck till maten trots flera påminnelser, inga frågor om jag ville ha något extra. Bad om en smoothie vid något tillfälle men fick svaret att de var slut. Två timmar senare har någon annan i personalen lämnat en smoothie på mitt säte och kommer och ursäktar sig lite. Vid andra serveringen gick det tydligen inte att beställa dryck alls i Go, utan man fick hålla tillgodo med en liten burk äppeljuice som verkar ha passerat bäst-före-datum i februari. Sammanfattning: Uselt. Hade verkligen en känsla av att bara vara i vägen och till besvär. Dock är det möjligt att det till stor del beror på en person och att upplevelsen lika gärna kunde ha blivit helt ok om jag bara suttit i andra gången.