Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

AnHu

Medlem
Japp, missade kontentan av allt svamel.
Om du bokat innan EBD prefixet infördes,
Slå en signal till ditt ombud och kräv att dom ska fixa in prefixet. innan you
stand up for your right to party.
 

agehall

Medlem
Det låter som en rätt typisk EBD-upplevelse IMHO. SAS har inte haft riktig ordning på informationen som gått ut och många besättningar verkar inte ha någon som helst koll på EBD.
 
Hej, det kanske har skrivit innan, men kunde inte hitta något när jag sökte. Ville bara höra om någon kan bekräfta om EBD kommer upp som Star Alliance Gold hos andra *A bolag, primärt: Lufthansa group ? Eller ska man lägga in det som EBG redan nu vid bokning?? Tycker personlig det varit strul varje gång jag flugit med andre *A bolag med EBD prefix, men det är ett tag sedan jag flög LH group, så undrar om de fått det på plads. Tack för svar.
 

Agö

Medlem
Hej, det kanske har skrivit innan, men kunde inte hitta något när jag sökte. Ville bara höra om någon kan bekräfta om EBD kommer upp som Star Alliance Gold hos andra *A bolag, primärt: Lufthansa group ? Eller ska man lägga in det som EBG redan nu vid bokning?? Tycker personlig det varit strul varje gång jag flugit med andre *A bolag med EBD prefix, men det är ett tag sedan jag flög LH group, så undrar om de fått det på plads. Tack för svar.
Ja, det funkar hos LH.
 

Flood

Medlem
Hej, det kanske har skrivit innan, men kunde inte hitta något när jag sökte. Ville bara höra om någon kan bekräfta om EBD kommer upp som Star Alliance Gold hos andra *A bolag, primärt: Lufthansa group ? Eller ska man lägga in det som EBG redan nu vid bokning?? Tycker personlig det varit strul varje gång jag flugit med andre *A bolag med EBD prefix, men det är ett tag sedan jag flög LH group, så undrar om de fått det på plads. Tack för svar.

Även Swiss och Austrian funkade fint för mig. Däremot United hade jag problem hos i juli och september.
 

brunte

Medlem
T/R CPH-NRT i SAS Go i veckan som EBD. Inget som helst bugande och bockande och hälsande med namn, tack och lov. Båda flighterna var knökfulla pga strejk hos LH, så varesig courtesy eller annan upgrade... Prio boarding var ungefär som vanligt, alltså uppmanande men inget avvisande av folk i fel kö. Loungeaccess med EBD-kort vet jag inte något om eftersom jag sparat ett guldkort för att slippa bekymmer ;)

Utresan: Betalmaskinen kom fram när jag beställde dryck, men efter att jag sagt att jag var EBD var det inga problem. Fick frågan om jag ville ha något mer både före och efter serveringarna och flygvärdinnan sa även glatt att jag var varmt välkommen till aktern om jag ville ha mer att dricka under resan. Det här är vad jag tycker att man kan begära, så helt klart godkänt.

Hemresan: Hade oturen att bli serverad av en riktigt nonchalant person som dessutom lyckades, mer eller mindre medvetet förmodar jag, knuffa mig i axeln ett tiotal gånger. Trots att många andra större och bredare personer kom förbi utan några som helst problem. Fick ingen dryck till maten trots flera påminnelser, inga frågor om jag ville ha något extra. Bad om en smoothie vid något tillfälle men fick svaret att de var slut. Två timmar senare har någon annan i personalen lämnat en smoothie på mitt säte och kommer och ursäktar sig lite. Vid andra serveringen gick det tydligen inte att beställa dryck alls i Go, utan man fick hålla tillgodo med en liten burk äppeljuice som verkar ha passerat bäst-före-datum i februari. Sammanfattning: Uselt. Hade verkligen en känsla av att bara vara i vägen och till besvär. Dock är det möjligt att det till stor del beror på en person och att upplevelsen lika gärna kunde ha blivit helt ok om jag bara suttit i andra gången.
 
Last edited:

Joshua

Medlem
Igår Arn -OSL, reste i GO. Beställde en kaffe och en flaska vatten, skulle ta upp och visa kortet (EBD) varpå hon stoppar mig och säger, du behöver ju inte betala för du är ju Diamond...
Första gången detta sker sedan det infördes, men det kändes positivt
 

bossefin

Medlem
Hej, det kanske har skrivit innan, men kunde inte hitta något när jag sökte. Ville bara höra om någon kan bekräfta om EBD kommer upp som Star Alliance Gold hos andra *A bolag, primärt: Lufthansa group ? Eller ska man lägga in det som EBG redan nu vid bokning?? Tycker personlig det varit strul varje gång jag flugit med andre *A bolag med EBD prefix, men det är ett tag sedan jag flög LH group, så undrar om de fått det på plads. Tack för svar.
Funkade inte på Air China och ANA för mig nu i oktober. Vid incheckning så fick de manuellt lägga in EBG. När jag köpte jordenruntbiljetten på *A hemsida fanns Diamond i rullisten där status skulle anges.
 
Toppen