Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Idag gjorde jag min första flygning som EBD. Det var i SAS GO från Göteborg till Köpenhamn.
Det stod EBD SK *G på boardingkordet. Var det rätt?

Iallafall ingen seatblock. SAS folket hade inte koll på att jag var EBD.
(Gör inget, bara konstaterar det)

I GO serverades en chokladbit, det var allt.
Efter en stund tryckte jag på serviceknappen och ville beställa en Mikkeler.
Jag får till svar att tyvärr sker ingen försäljning på denna korta flygning varpå jag visar mitt diamant kort och frågar: Inte ens om man har ett sådant här?

Han tittar lite och konstaterar lite förvånat "Diamond". Sedan fick jag min Mikeller blixtsnabbt.
Jag tror jag vill kvalificera mig igen fast inte förrän nästa år.
Jag har för många bonusresor i år.:)

Idag gjorde jag min första flygning som EBD. Det var i SAS GO från Göteborg till Köpenhamn.

Jag får till svar att tyvärr sker ingen försäljning på denna korta flygning varpå jag visar mitt diamant kort och frågar: Inte ens om man har ett sådant här?

Han tittar lite och konstaterar lite förvånat "Diamond". Sedan fick jag min Mikeller blixtsnabbt.

Det var rätt på boardingkortet.

I övrigt brukar de aldrig ha koll på att man är Diamond/visa något större intresse.

Förstå mig rätt... Klart jag gillar att det fixa en öl till dig men frågan är fall det gör det nästa gång?!

I övrigt brukar de aldrig ha koll på att man är Diamond/visa något större intresse.
Precis min erfarenhet också. Alla är olika, men personligen skulle jag skulle uppskatta någon form av diskret igenkännande från cabin crew. Om det nu står EBD på manifestet så kanske man skulle kunna få slippa behöva visa kortet för dem. Men jag har förmodligen haft otur...

Precis min erfarenhet också. Alla är olika, men personligen skulle jag skulle uppskatta någon form av diskret igenkännande från cabin crew. Om det nu står EBD på manifestet så kanske man skulle kunna få slippa behöva visa kortet för dem. Men jag har förmodligen haft otur...

Med tanke på att inte ens Pandion vad jag känner till får något större erkännande känns det rätt långsökt att Diamond skulle få det. Om inte annat sett till mängden passagerare som är Pandion vs Diamond ombord ett flyg. Du får helt enkelt vara glad över att få gratis dryck om du så ibland måste visa ditt kort.

Med tanke på att inte ens Pandion vad jag känner till får något större erkännande känns det rätt långsökt att Diamond skulle få det. Om inte annat sett till mängden passagerare som är Pandion vs Diamond ombord ett flyg. Du får helt enkelt vara glad över att få gratis dryck om du så ibland måste visa ditt kort.

Fast det fungerar vid 8 av 10 tillfällen inte heller eftersom man får berätta och argumentera om vad som gäller om dryckerna. Så nej, jag tycker inte att det fungerar bra. Klart att det är än värre om man är Pandion, men det är synd att man inte klarar av att sköta det oavsett.

Jag vet inte vad det har for betydelse slutligen, men skulle inte eurobouns status EBD komma upp pa boardingkortet?
Vad skiljer sig fran info/status pa boardingkortet och den info/status crew har i pax listan ombord?
Tack for svar fran den som vet :)

Jag vet inte vad det har for betydelse slutligen, men skulle inte eurobouns status EBD komma upp pa boardingkortet?
Vad skiljer sig fran info/status pa boardingkortet och den info/status crew har i pax listan ombord?
Tack for svar fran den som vet :)

Ja Diamond syns på boardingkortet EBD SK*G står det och då syns det på manifestet flygvärdinnorna får av gate. Högst upp syns alla diamond i en hög sedan Pandion och slutligen alla andra passagerare. I en perfekt värld ska det här betyda att flygvärdinnorna med enkelhet kan se vilka som har status och agera efter det.

Pursern brukar annonsera till sina kollegor vad som gäller. Typ 10 Diamond, 1 infant ombord och sen en Pandion på 20D.

SAS.png

Last edited by a moderator:
Toppen