Senaste nytt

Nya EBD-prefixet - har du noterat något nytt?

Igår på SK1524 LHR-ARN hade CC koll på vilka som var EBD (hade en servett på serveringsvagnen där stolsnumren för alla EBD ombord hade skrivits för hand), så fick gratis dryck utan att visa kort.
Man kan väl tycka att det vore bra med en mer officiell metod att enkelt hålla koll på detta under servering än en handskriven servett, men bra initiativ av CC iaf.

En del verkar ju ha problem på United med EBD. Efter fyra flighter denna vecka så är jag inte en av dem. Statusen kommer ut på boardingkortet, och vid ett loungebesök behövde de knappa lite extra i datorn. I övrigt funkade det.

Skönt, då kanske det är fixat till nästa gång!

Är det något jag missar? EBD är väll endast hos SAS, Man behöver väll knappa in EBG när de kommer till andra Star Alliance bolag?

Är det något jag missar? EBD är väll endast hos SAS, Man behöver väll knappa in EBG när de kommer till andra Star Alliance bolag?
Läs följande Sista uppdateringen av nya EuroBonus Diamond är nu slutförd - med nya intressanta möjligheter för frekventa resenärer - BusinessClass.se
Bör besvara din fråga.

BusinessClass skrev:
Denna vecka genomfördes den sista stora tekniska förändringen vilket innebär att EuroBonus Diamond nu finns som officiell statusnivå med EBD-prefix i alla system, och inte bara hos SAS utan i alla bokningssystem och incheckningssystem i världen.

Fløg Arlanda-Malmø i går. Hadde bokad 8-flighten i Plus men endte på 12:25 i Go pga forsovning...vid kaffeservering fikk jag frågan om jag ville ha något annat. Jag tog en cola og stakk fram mitt SAS Mastercard for å betale. "du behöver inte visa det, jag vet mycket väl hvem du er" svarade han med et leende...

När de kom rundt for å rydde stannade han til og frågade om jeg ville ha något annat...

Kändes mycket bra. Den tomma kostymen brevid (på 12D, fikk seatblock i mellan) så lagom sur ut...jante lever.

Arlanda till Sturup igår kväll. Poängbiljett vilket gjorde att jag var bokad på sena maskinen. Kommer ut i god tid för att äta före avgång. Noterar att flighten före är ca en timme sen och ska gå om en halvtimme. Inser att den skulle ta mig hem minst en timme tidigare. Skyndar bort till biljettluckan och frågar om det skulle gå att åka med. En trevlig gotländsk gentleman noterar att jag är Diamond, knappar lite i systemet, lämnar tillbaka ett boardingkort och önskar trevlig helg, inte bara fick jag åka med han seatade mig dessutom i plus!

Toppen