matte_ante
Medlem
SAS gör ändå lite förbättringar då och då, lounge on arrival och fri dricka i go.
Att bli Diamant kostar från ca 60KSEK beroende på resemönster, och förutom att man faktisk reser omkring, kan man ge bort ett guldkort, ha gratis lounge med familj/vän, inklusive arrival, få en present (ja, ja, jag har inte tagit ut mina heller ;-)), bättre tillgång och rabatt på bonusresor, poängen löper inte ut och få fri dricka i Go för familj/vän.Otroligt besviken på Diamondstatusen. Har gett mig exakt noll och inget (nej, en goodiebag räknas inte). Pinsamt dåligt av SAS att hantera sina EDB-kunder som luft under ett års tid innan några som helst nyttoeffekter av kortet visar sig. För min del har jag helt ignorerat att återkvalificera till EDB nästa år, SK*G landningen kommer i praktiken inte innebära några som helst nackdelar för mig under året som kommer. Någon av annan erfarenhet/åsikt? Har jag missat något?
Att bli Diamant kostar från ca 60KSEK ...
Jag tycker det är rätt mycket för en rätt begränsad prestation faktiskt.
Ping @palmenOm man vill, och prickar in kampanjer rätt så kan man faktiskt bli Diamant betydligt billigare än så, t.ex. genom de kampanjer som varit nyligen med Hong Kong för 3000 SEK.
Om vi antar att man börjar från noll:
Skaffa Amex Elite: 20000 baspoäng
Gör 3 resor ARN-HKG-ARN: 3*9000 poäng
Nu har du totalt 47000 poäng, och är därmed Guld och får 25% bonus på poängen.
Gör 4 resor ARN-HKG-ARN: 3*11250 poäng
Totalt 92000 poäng = Diamant.
Total kostnad: 4000 (amex) + 7*3000 (Hong Kong-resor) = 25000 SEK.
Om man redan är Guld eller Diamant så kan man spara ytterligare 1500 (och en del tid) genom att byta ut en HK-resa mot en resa till Hamburg där man åker Go ena vägen och Plus andra.
Detta är ju givetvis lite extremt, men....
UA verkar inte hantera EBD bra, fick ett nytt boardingpass med ebg på i loungen då funkade allt
+1 på det... UA bytte tillbaka till EBG och då funkade allt perfekt.Fortfarande samma problem idag. EBD går in som ingen status i Uniteds system.
+1 på det... UA bytte tillbaka till EBG och då funkade allt perfekt.