Hmm.. fick ju 100% på den här undrar om jag skulle köpa 100k och bokföra in på firman?
Enda nackdelen är ju att det ger dåligt med statusmiles att flyga på köpta miles i tjänsten, välfördsproblem hmm?
Ett tips är att inte blanda in en egen firma i det här. Det är som gjort med att få trubbel och extra granskningar av Skattemyndigheten. Jag var inne på samma sak men min revisor avrådde starkt från sådan transaktion även om jag också tycker att det borde gå att redovisa på ett tillförlitligt sätt.
Enligt min revisor så skulle det inte vara nått problem (i ett AB), det ska hanteras som ett reseförskott ungefär.
Det viktiga för utom att ha koll på alla transaktioner i pengar är att ha en liggare som visar insättningar och utag av USDM, det kluriga kan bli om man inte lyckas bli av med dem i tjänsten på ett överskådligt tag, eller nu när de så småning om konverteras till AA.
Edit: det viktigast är att visa att de miles man har köpt till firman inte används privat.
Ni kan fortsätta diskussion om poängköp för tjänstresa i en relevant tråd.![]()
http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/7946-koepa-miles-foer-tjaensteresa.html