Senaste nytt

Ny USDM miles REA 75% bonus till 26 mars

Den här kampanjen har inte erbjudande på share utan endast buy och gift. Vill du ha 200.000 miles totalt hade jag först köpt 50+50 och sedan försökt hitta någon som 1) har fått erbjudande om 100% och 2) är villig att dela 50+50 till ditt konto.

Måste personen ha 50.000 på sitt konto?

Regeln säger
"The maximum number of Buy and Gift Bonus miles that can be received by one member for this offer is 50,000 bonus miles. For Gift purchases, bonus will be awarded to the recipient. All miles purchased beyond this limit will not be eligible for a bonus"

Så om konto 1 köper 50' och får 50' i bonus, så borde möjligheten att för Konto 1 att Gifta 50'+50' till konto 2 fortfarande vara giltg

jimmy_h

Det du forslår er "share" dvs. At tage point fra A og give dem til B, det kampagnen tilbyder er at A køber miles til B dvs. "Gift" - om det er muligt både at købe 50+50 og modtage 50+50 ved jeg ikke. Hvis du skal bruge dine miles før 30/3 så er det ligegyldigt da du kan betale med miles fra 2 konti.

Det funkade att konto 1 köpte 50+50 och sen giftade 50+50 till konto 2.
Jag ville helst ha 200.000 på ett konto, men det skulle kostat för mycket.
Tidigare har jag lyckats boka från två konton i samma bokningsnummer utan problem

Systemet kanske inte håller (medvetet/omedvetet) på koll om du fått "BUY" bonus eller "GIFT" bonus.
Om jag vill Gifta poäng till en kompis, hur ska jag veta om denna person redan har förbrukat sina "Bonus miles" genom att redan köpt poäng

Det kommer upp I rutan när du har angett hens USDM-nummer, ex. 5000 miles + 5000 bonus, om då hen redan har fått 45000 bonusmiles i nuvarande kampanj och du försöker att köpa 10000 miles, då kommer det upp 10000 miles + 5000 bonus.

Så funkade det när jag stresstestade systemet tidigare :)

Mvh
/NotRyan

Fick erbjudandet om 75% bonus. Köpte senast någon gång i slutet av förra året. Får se om det blir ett litet köp för att runda upp till närmaste hundratal...

Jag har aldrig köpt tidigare. Men nu fick jag 100% bonus. Så ska köpa 50k. Och planera för en liten asienresa. Har alltid velat se Hong Kong. Och first class låter ju onekligen som något jag borde prova!

Jag provade det där i förrförra kampanjen, köpte 49.000+49.000 miles, sedan provade jag en gång till men då ville systemet bara ge mig 1.000 bonusmiles hur mycket jag än försökte köpa.... :(

Dom verkade ha hittat felet innan jag provade....

Jag har precis både köpt och giftat poäng till samma konto under samma kampanj (2 minuter mellan köpen) - dock med olika kreditkort. Fungerade fint. Poängen har kommit in. palmen har suttit bredvid och kan intyga :)

tyvärr fick jag endast 25% bonus men hörde från en vän som giftade en annan kompis att personen som giftars bonusnivå är den som ges till personen den giftar till (lite förvirrande förklaring).

Det jag ville fråga är om ngn skulle vara villig att lämna ut sitt USDM nummer så jag kan gifta mig själv med mitt eget kort? Gärna någon med 100% bonus. Hade varit mycket uppskattat - lite brådis så schysst om någon kan hjälpa till här! Skickar gärna en liten present som tack :)

och ja, det går att köpa åt sig själv och även gifta :)

Last edited:
Toppen