Senaste nytt

Ny stol i Lufthansa First och Business från 2023

Tyvärr var inte Allegris Business Suit något särskilt att skriva hem om. Såklart bra att LH tillslut inför 1-2-1 i Business, men dom har krånglat till det. Betala inte extra för suiterna. Här är min upplevelse från LH454 ORD-MUC:

*Madrassen är samma som till LHs gamla business och täcker ca 1/2 stolen
*Hård och smal överdel på sängen och nackstödet går inte att ta bort, vilket gör det knöligt att sova
*LH kör fortfarande med en tunn filt, stor skillnad mot andra bolag som har infört riktiga täcken i Business
*Amanitykit i en plastbag?
*Armstödet gick inte att fälla ner
*Belysning i suiten väldigt svag trots satt på max, när kabinen är nersläckt
*Seat controll-ipad går inte att släcka skärmen på när man ska sova
*Extra säteskontroll-knapparna kommer man åt med armbågen hela tiden...
*Inredningen håller redan på att lossna, kärran leverades mars 2024...
*Bara två toaletter i bakre galley för alla C-pax
*Wifi är fortfarande inte gratis i Business på LH.
*Men jag kan få en extra påse kanderade mandlar som dom andra i kabinen inte kan få...
*Svårt för crew med servering genom den lilla "springan" (se bild nedan), möjligen vänjer dom sig att jobba på ett nytt vis
*Service fladdrig och okoncentrerade (tex meny och pjamas glöms bort "men du ser ut att inte behöva" osv)
*A350 är ett fantastisk plan att flyga med, alltid och överallt.
*Recognition av pusher helt ok med välkomnande
*Champagne blanc de blancs grand cru brut collery också helt ok



595dd4e797303a2a9957fb1657ea3bce.jpg
560aae9516ddc8d2e574f443e1c00060.jpg
373465d7d717ef92d2f79ce0869e48a7.jpg
a96a67f8f2f7a7e7820f8e6e0fc06e1e.jpg
cac806eaac30d967dd745ddaa46b9490.jpg
7348077039abc81826f35012e1681f13.jpg
fd3349a363b3d870c48d6a79aff9890c.jpg
 
Tyvärr var inte Allegris Business Suit något särskilt att skriva hem om. Såklart bra att LH tillslut inför 1-2-1 i Business, men dom har krånglat till det. Betala inte extra för suiterna. Här är min upplevelse från LH454 ORD-MUC:

*Madrassen är samma som till LHs gamla business och täcker ca 1/2 stolen
*Hård och smal överdel på sängen och nackstödet går inte att ta bort, vilket gör det knöligt att sova
*LH kör fortfarande med en tunn filt, stor skillnad mot andra bolag som har infört riktiga täcken i Business
*Amanitykit i en plastbag?
*Armstödet gick inte att fälla ner
*Belysning i suiten väldigt svag trots satt på max, när kabinen är nersläckt
*Seat controll-ipad går inte att släcka skärmen på när man ska sova
*Extra säteskontroll-knapparna kommer man åt med armbågen hela tiden...
*Inredningen håller redan på att lossna, kärran leverades mars 2024...
*Bara två toaletter i bakre galley för alla C-pax
*Wifi är fortfarande inte gratis i Business på LH.
*Men jag kan få en extra påse kanderade mandlar som dom andra i kabinen inte kan få...
*Svårt för crew med servering genom den lilla "springan" (se bild nedan), möjligen vänjer dom sig att jobba på ett nytt vis
*Service fladdrig och okoncentrerade (tex meny och pjamas glöms bort "men du ser ut att inte behöva" osv)
*A350 är ett fantastisk plan att flyga med, alltid och överallt.
*Recognition av pusher helt ok med välkomnande
*Champagne blanc de blancs grand cru brut collery också helt ok



595dd4e797303a2a9957fb1657ea3bce.jpg
560aae9516ddc8d2e574f443e1c00060.jpg
373465d7d717ef92d2f79ce0869e48a7.jpg
a96a67f8f2f7a7e7820f8e6e0fc06e1e.jpg
cac806eaac30d967dd745ddaa46b9490.jpg
7348077039abc81826f35012e1681f13.jpg
fd3349a363b3d870c48d6a79aff9890c.jpg

Så, de har "sminkat grisen"?
 
*LH kör fortfarande med en tunn filt, stor skillnad mot andra bolag som har infört riktiga täcken i Business
*Amanitykit i en plastbag?
*Bara två toaletter i bakre galley för alla C-pax
Senast jag flög var för någon månad sedan men kan inte minnas att Lufthansas täcke i business är något sämre än något annat bolags? Däremot kan jag inte heller komma på något bolag som erbjuder ett "riktigt" täcke i business.

Amenitybagen ser ut som en upgrade gentemot den vanliga business "påsen" (fortfarande uselt).

Det är dock tråkigt att Lufthansa har valt att ha endast två toaletter, särskilt med tanke på att deras business kabiner brukar vara relativt stora.
 
Tyvärr var inte Allegris Business Suit något särskilt att skriva hem om. Såklart bra att LH tillslut inför 1-2-1 i Business, men dom har krånglat till det. Betala inte extra för suiterna. Här är min upplevelse från LH454 ORD-MUC:

*Madrassen är samma som till LHs gamla business och täcker ca 1/2 stolen
*Hård och smal överdel på sängen och nackstödet går inte att ta bort, vilket gör det knöligt att sova
*LH kör fortfarande med en tunn filt, stor skillnad mot andra bolag som har infört riktiga täcken i Business
*Amanitykit i en plastbag?
*Armstödet gick inte att fälla ner
*Belysning i suiten väldigt svag trots satt på max, när kabinen är nersläckt
*Seat controll-ipad går inte att släcka skärmen på när man ska sova
*Extra säteskontroll-knapparna kommer man åt med armbågen hela tiden...
*Inredningen håller redan på att lossna, kärran leverades mars 2024...
*Bara två toaletter i bakre galley för alla C-pax
*Wifi är fortfarande inte gratis i Business på LH.
*Men jag kan få en extra påse kanderade mandlar som dom andra i kabinen inte kan få...
*Svårt för crew med servering genom den lilla "springan" (se bild nedan), möjligen vänjer dom sig att jobba på ett nytt vis
*Service fladdrig och okoncentrerade (tex meny och pjamas glöms bort "men du ser ut att inte behöva" osv)
*A350 är ett fantastisk plan att flyga med, alltid och överallt.
*Recognition av pusher helt ok med välkomnande
*Champagne blanc de blancs grand cru brut collery också helt ok



595dd4e797303a2a9957fb1657ea3bce.jpg
560aae9516ddc8d2e574f443e1c00060.jpg
373465d7d717ef92d2f79ce0869e48a7.jpg
a96a67f8f2f7a7e7820f8e6e0fc06e1e.jpg
cac806eaac30d967dd745ddaa46b9490.jpg
7348077039abc81826f35012e1681f13.jpg
fd3349a363b3d870c48d6a79aff9890c.jpg
Tråkigt att du inte fick en bättre upplevelse. Men måste ändå vara många gånger bättre än gamla kabinen?

Har nog haft tur med crew när jag åkt med LH, alltid uppfattat servicen som mycket bra för ett europeiskt bolag. Klart bättre än Swiss business mfl.
 
Toppen