Senaste nytt

Ny rea på gång Qatar Affärsklass.

toer00

Medlem
Nå nu är väl 1 300 Kr (* 2 pers) ingen direkt liten skillnad…

Men med tanke på de recensioner som Bravofly (lastminute) får, 1.3 så undviker jag att boka via dem!
 

QR A319

Medlem
Men vågar man boka via lastminute eller kanske bättre att ta QR direkt…?

Jag hade INTE bokat med OTA i det här läget som råder nu. QR har en säker flight (836) till Bangkok som inte har ställts in under pandemin. 830 har oftast flugit enligt schema men vet att den cancellerats med ojämna intervaller och de andra schemalagda avgångarna har i princip stått på marken.
För mars 2022 så har QR 3 eller 2 dagliga planerade avgångar till HKT och det tror jag kommer minskas dramatiskt eller i värsta fall, ställas in helt och hållet.
Mitt råd är att avvakta eller boka via QRs egna kanal trots lite dyrare biljettkostnad.
Du kommer inte få någon hjälp via QRs kundtjänst om du handlar via OTA utan hänvisas till dessa bevingade ord....

Passengers who booked their tickets through travel agencies are advised to directly contact their agents for further arrangements.

Hälsningar
Lillkärran
 

palmen

Moderator
Nå nu är väl 1 300 Kr (* 2 pers) ingen direkt liten skillnad…

Men med tanke på de recensioner som Bravofly (lastminute) får, 1.3 så undviker jag att boka via dem!
Allt är relativt. Slå ut den summan på vad du totalt lägger på hela resan inklusive allt så blir det inte mycket. Är du 110% säker på att du ska åka och är villig att riska lite är det ju bara testa. Men när det skiter sig sen så hade du varit glad om du köpt biljetten direkt med bolaget.
 

toer00

Medlem
Jag hade INTE bokat med OTA i det här läget som råder nu. QR har en säker flight (836) till Bangkok som inte har ställts in under pandemin. 830 har oftast flugit enligt schema men vet att den cancellerats med ojämna intervaller och de andra schemalagda avgångarna har i princip stått på marken.
För mars 2022 så har QR 3 eller 2 dagliga planerade avgångar till HKT och det tror jag kommer minskas dramatiskt eller i värsta fall, ställas in helt och hållet.
Mitt råd är att avvakta eller boka via QRs egna kanal trots lite dyrare biljettkostnad.
Du kommer inte få någon hjälp via QRs kundtjänst om du handlar via OTA utan hänvisas till dessa bevingade ord....

Passengers who booked their tickets through travel agencies are advised to directly contact their agents for further arrangements.

Hälsningar
Lillkärran
Tror du inte att Phukets öppnande leder till att att flighterna kvarstår…ökat intresse att åka dit igen?

Men till saken det blir bokning direkt med QR
 
...QR har en säker flight (836) till Bangkok som inte har ställts in under pandemin. 830 har oftast flugit enligt schema men vet att den cancellerats med ojämna intervaller och de andra schemalagda avgångarna har i princip stått på marken...
Kan du tipsa om något sätt man kan ta reda på om flygbolag (även andra än Qatar Airways) brukar ställa in specifika flygningar?
 

intuition

Medlem
Jag tycker Flightaware ger en föredömlig listning, typ
SK121 (SAS121) SAS Flight Tracking and History - FlightAware

Skärmavbild 2021-08-01 kl. 14.21.10.png

Bläddra ner till activity log, där man ser både planerad och historisk trafik. Planerad trafik syns när bolaget har aktiverat sin flightplan, så det är bara den omedelbara framtiden, men historiken kan visa ett mönster, typ att vissa veckodagar ställts in eller flugits med annan maskin.
(Nu har jag iofs enterprise konto och ser "obegränsat" med historik, så kolla hur mycket du ser utan ett konto)
 

Flyer722

Medlem
Helt ärligt, om du ska flyga till Phuket så finns det inget bättre flygbolag att åka med än Qatar Airways. Din flight kommer till största sannolikhet inte att ställas in. Qatar Airways har expanderats rejält under sommaren, ser inte att de kommer minska sina avgångar utan tvärtom man vill fortfarande leda sina två konkurrenter.
 

Johnjohn

Medlem
Flyger cph-hkt en gång i månaden då jag bor i Phuket och jobbar utomlands. Flyger alltid Qatar och har gjort 4 år. Har aldrig varit inställt eller försenat mer än 15 min. Aldrig haft problem med dem. Alltid 5 stjärnig service.
Provade både thai airways och emirates i början...men inget slår Qatar. Emirates var inte långt efter. Thai airways sämst med ok service och äldre kabin.
Pre covid bokade jag med OTA men nu i covid tider så bokar jag alltid på qatarairways.com.
 
Toppen