Ny rea på gång Qatar Affärsklass.

Denna har pågått sedan i slutet av december, men har nog förlängts. Jag slog till på en GOT-BKK-ARN i april för runt 16 400 kr.

TODAY ONLY (Sunday 2/2/2022), you can get an additional 10% off the base fare of any Economy or Business Class ticket using promo code 0202.

It is valid for travel from today until 10th December.

kan knappast varit detta dom menade? 10% rabatt? ...

EDIT: jo det visade det sig visst vara, fick bara samma mail som @Homer fick nån timme senare.

screen-shot-2020-02-02-at-10-00-58-png.105550

Vet inte on detta är en rea eller ej?

Men upptäckte att QR har bra priser till Phuket (HKT). OM man kan hitta platser i R-klass, så är det hyfsat bra priser, 14 696 Kr

Jag vet att man inte får lounge eller kan seata sig innan incheckning, men kan leva med det..

Dock såg på BusinessClass.com att lastminute.com säljer dessa biljetter för priser under vad QR själva säljer dessa för… 13 388 Kr…//emoji.tapatalk-cdn.com/emoji848.png ??!!

Vågar man slå till på dessa eller är det något fuffens? Någon som bokat QR via lastminute.com??

Vanligen så skall man väl försöka boka direkt via flygbolagen då ev. Strul blir låtar att fixa då… men en skillnad på 1 308 Kr är en del…

Vad säger kloka personer på detta forum…?

img_0720-jpg.120166

img_0719-png.120167

toer00 skrev:Vet inte on detta är en rea eller ej?Men upptäckte att QR har bra priser till Phuket (HKT). OM man kan hitta platser i R-klass, så är det hyfsat bra priser, 14 696 KrJag vet att man inte får lounge eller kan seata sig innan incheckning, men kan leva med det..Dock såg påBusinessClass.comatt lastminute.com säljer dessa biljetter för priser under vad QR själva säljer dessa för… 13 388 Kr…??!!Vågar man slå till på dessa eller är det något fuffens? Någon som bokat QR via lastminute.com??Vanligen så skall man väl försöka boka direkt via flygbolagen då ev. Strul blir låtar att fixa då… men en skillnad på 1 308 Kr är en del…Vad säger kloka personer på detta forum…?Visa bifogad bild 120166Visa bifogad bild 120167Klicka för att utvidga...
Boka, Qatar fyller knappt sina plan med alla dessa avgångar. Åkte i maj hade Qsuite på seatmapen fick sedan den gamla b777 sätet. Men biljetten var en upgrade på 2500kr vilket är okej.

toer00 skrev:Men vågar man boka via lastminute eller kanske bättre att ta QR direkt…?Klicka för att utvidga...
För en så liten skillnad skulle jag alla dagar i veckan boka direkt med bolaget. Speciellt under nuvarande omständigheter så kan man spara stora magsår genom att boka med flygbolaget direkt.

Nå nu är väl 1 300 Kr (* 2 pers) ingen direkt liten skillnad… //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png

Men med tanke på de recensioner som Bravofly (lastminute) får, 1.3 så undviker jag att boka via dem!

toer00 skrev:Men vågar man boka via lastminute eller kanske bättre att ta QR direkt…?Klicka för att utvidga...

Jag hade INTE bokat med OTA i det här läget som råder nu. QR har en säker flight (836) till Bangkok som inte har ställts in under pandemin. 830 har oftast flugit enligt schema men vet att den cancellerats med ojämna intervaller och de andra schemalagda avgångarna har i princip stått på marken.

För mars 2022 så har QR 3 eller 2 dagliga planerade avgångar till HKT och det tror jag kommer minskas dramatiskt eller i värsta fall, ställas in helt och hållet.

Mitt råd är att avvakta eller boka via QRs egna kanal trots lite dyrare biljettkostnad.

Du kommer inte få någon hjälp via QRs kundtjänst om du handlar via OTA utan hänvisas till dessa bevingade ord....

Passengers who booked their tickets through travel agencies are advised to directly contact their agents for further arrangements.

Hälsningar

Lillkärran

toer00 skrev:Nå nu är väl 1 300 Kr (* 2 pers) ingen direkt liten skillnad…Men med tanke på de recensioner som Bravofly (lastminute) får, 1.3 så undviker jag att boka via dem!Klicka för att utvidga...
Allt är relativt. Slå ut den summan på vad du totalt lägger på hela resan inklusive allt så blir det inte mycket. Är du 110% säker på att du ska åka och är villig att riska lite är det ju bara testa. Men när det skiter sig sen så hade du varit glad om du köpt biljetten direkt med bolaget.

QR A319 skrev:Jag hade INTE bokat med OTA i det här läget som råder nu. QR har en säker flight (836) till Bangkok som inte har ställts in under pandemin. 830 har oftast flugit enligt schema men vet att den cancellerats med ojämna intervaller och de andra schemalagda avgångarna har i princip stått på marken.För mars 2022 så har QR 3 eller 2 dagliga planerade avgångar till HKT och det tror jag kommer minskas dramatiskt eller i värsta fall, ställas in helt och hållet.Mitt råd är att avvakta eller boka via QRs egna kanal trots lite dyrare biljettkostnad.Du kommer inte få någon hjälp via QRs kundtjänst om du handlar via OTA utan hänvisas till dessa bevingade ord....Passengers who booked their tickets through travel agencies are advised to directly contact their agents for further arrangements.HälsningarLillkärranKlicka för att utvidga...
Tror du inte att Phukets öppnande leder till att att flighterna kvarstår…ökat intresse att åka dit igen?

Men till saken det blir bokning direkt med QR //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji106.png

QR A319 skrev:...QR har en säker flight (836) till Bangkok som inte har ställts in under pandemin. 830 har oftast flugit enligt schema men vet att den cancellerats med ojämna intervaller och de andra schemalagda avgångarna har i princip stått på marken...Klicka för att utvidga...
Kan du tipsa om något sätt man kan ta reda på om flygbolag (även andra än Qatar Airways) brukar ställa in specifika flygningar?

Budgetresenär skrev:Kan du tipsa om något sätt man kan ta reda på om flygbolag (även andra än Qatar Airways) brukar ställa in specifika flygningar?Klicka för att utvidga...

Finns säkert ett bättre sätt, men för specifika flygningar kollar jag på FR24. Gjorde det nyligen innan jag tordes boka en flight med Norwegian.

Jag tycker Flightaware ger en föredömlig listning, typ

SK121 (SAS121) SAS Flight Tracking and History - FlightAware

https://www.businessclass.com/forum/attachments/skärmavbild-2021-08-01-kl-14-21-10-png.120179/

Bläddra ner till activity log, där man ser både planerad och historisk trafik. Planerad trafik syns när bolaget har aktiverat sin flightplan, så det är bara den omedelbara framtiden, men historiken kan visa ett mönster, typ att vissa veckodagar ställts in eller flugits med annan maskin.

(Nu har jag iofs enterprise konto och ser "obegränsat" med historik, så kolla hur mycket du ser utan ett konto)

Helt ärligt, om du ska flyga till Phuket så finns det inget bättre flygbolag att åka med än Qatar Airways. Din flight kommer till största sannolikhet inte att ställas in. Qatar Airways har expanderats rejält under sommaren, ser inte att de kommer minska sina avgångar utan tvärtom man vill fortfarande leda sina två konkurrenter.

Flyger cph-hkt en gång i månaden då jag bor i Phuket och jobbar utomlands. Flyger alltid Qatar och har gjort 4 år. Har aldrig varit inställt eller försenat mer än 15 min. Aldrig haft problem med dem. Alltid 5 stjärnig service.

Provade både thai airways och emirates i början...men inget slår Qatar. Emirates var inte långt efter. Thai airways sämst med ok service och äldre kabin.

Pre covid bokade jag med OTA men nu i covid tider så bokar jag alltid på qatarairways.com.

Back