Senaste nytt

Ny Qatar-REA, boka 11-17 jan 2016

B787 Dreamliner mellan Arlanda-Doha och A380 mellan Doha-Bangkok.
Hänger inte riktigt med :)
När jag går in och kikar på en alternativ bokning så står det:
Qatar Airways 170 Boeing 787-8 mellan stockholm - doha, det är väl inte dreamlinern? Och Doha Bangkok står det: Qatar Airways 834 BOEING 777-300ER dvs inte A380:an.

Hänger inte riktigt med :)
När jag går in och kikar på en alternativ bokning så står det:
Qatar Airways 170 Boeing 787-8 mellan stockholm - doha, det är väl inte dreamlinern? Och Doha Bangkok står det: Qatar Airways 834 BOEING 777-300ER dvs inte A380:an.
787-8 är Dreamlinern.
B777-300 är inte en A380, men det finns fler avgångar per dag och åtminstone en av dom trafikeras av en A380

Jag klarade det inte längre. Jag tryckte på knappen. CPH - BKK 23/4 - 2/5. Nu ska jag bara meddela fru Gnisten.
I samma veva så ska jag berätta om weekendresan (fredag -tisdag) i mars till HKG, aj aj.
Dessutom så kliar det fortfarande i högerhanden, BKK igen i november kanske. Priset är ju super, bokade via
mrJet så SEK 8.600 per biljett.

Är det någon som vet hur det går med avbokning/ombokning om man köper från resebyrå? Kommer det överdrivande extra kostnad?
Det beror helt på villkoren som resebyrån sätter upp. De tar dock ofta ut avgifter för det mesta man vill göra eftersom det är en viktig inkomstkälla för dem.

Man har väl 24 timmar på sig att avboka

Jag hittar inget sådant i Expedias allmänna villkor iaf. Det är fullt möjligt att det är så, men jag skulle inte anta det utan att ha läst det i de exakta villkoren innan jag bokar.

problemet med att boka via third party är att flygbolaget inte tar ansvar för biljetten utan man måste vända sig till sin TA för att få hjälp. Så om något händer en lördagkväll, hur får man tag på sin TA?

En stor OTA som Expedia går att få tag på 24/7, men att få tag på dem är nog bara halva problemet.

Vet ni hur det är med stopovers? Måste iväg på möte vid 10 men är sugen på en resa till Bali. Är det möjligt att kombinera med en vecka i Singapore?

Toppen