Senaste nytt

Ny ombordmeny 2015-03-30

Jag tror att om vi skulle bilda en front mot SAS under parollen Renklämman till baka! då kommer den nog tillbaka på Höstmenyn.
Om vår vän @agehall gillar Renklämman så kan han nog formulera ett inlägg till SAS så den finns i vagnen snart.
Någon som vet om Polarbröd fortfarande tillverkare renklämman? Vi kanske bara är nostalgiska!
Snart kommer nog någon och vill ha Festis i tetrapack.

Åt den i en skidbacke alldeles nyligen, så visst finns den kvar :)

PS. Festis är ingen dum idé! ;) Och raketost....slotts ketchup o Palle Kuling chokladkakor

Någon som nämnt "tillbaka med gardinen" ännu, eller hinner jag först? :D

Last edited:
Jag tror att om vi skulle bilda en front mot SAS under parollen Renklämman till baka! då kommer den nog tillbaka på Höstmenyn.
Om vår vän @agehall gillar Renklämman så kan han nog formulera ett inlägg till SAS så den finns i vagnen snart.
Någon som vet om Polarbröd fortfarande tillverkare renklämman? Vi kanske bara är nostalgiska!
Snart kommer nog någon och vill ha Festis i tetrapack.
Bara å rösta.
https://mysasidea.flysas.net/idea/polarbröds-renklämma
Something to eat? | My SAS Idea

SAS har släppt en ny ombordmeny inom Europa från och med igår. Inga större skillnader, det jag snabbt ser är:

* Pizzan är borta.
* Wrapen är tillbaka (utanför norden).
* Det står uttryckligen att det är max en öl eller en flaska vin inrikes som ingår i Plus.

Är det obegränsat på övriga (ej alkoholhaltiga) varor?

Är det era resor till BCN och ATH som är anledningen till begränsningen? ;)

På dagens flight hade de kvar den gamla menyn, så när hustrun beställde pizza, fanns den inte.
Jag påpekade att i menyn fanns det pizza, men som medveten resenär (Tack BC), så visste jag att så inte var fallet. ;)
Kyckling med myntabulgur, smakade dock riktigt bra.
Nu saknas dock Champagne och inte minst renklämma.

Toppen