Senaste nytt

Ny matchning till Star Alliance för Eurobonus kunder

Är lite "sur" på LH då de skickade mail till mig där jag fick intrycket att LH gruppen hade en separat inbjudan. Hoppade på det då jag hade en Thai den 1a och ville ha lounge. Har nu förststått efteråt att det var ett *A erbjudande så nu blev jag nekad Thai match (vilket jag flyger enbart inom *A).
Skall "kriga" lite och se om jag kan "rewoke" :).
Nej, Lufthansa hade en egen matchning först, sen kom Star Alliance med flera bolag med en till.
Sånt som händer med allt, ibland är det bättre vänta, men det vet man aldrig förrän efteråt. Lufthansa dealen är fortfarande skitbra.

Är lite "sur" på LH då de skickade mail till mig där jag fick intrycket att LH gruppen hade en separat inbjudan. Hoppade på det då jag hade en Thai den 1a och ville ha lounge. Har nu förststått efteråt att det var ett *A erbjudande så nu blev jag nekad Thai match (vilket jag flyger enbart inom *A).
Skall "kriga" lite och se om jag kan "rewoke" :).
*A-matchningen kostar pengar, det gör inte LH:s.

Nej, Lufthansa hade en egen matchning först, sen kom Star Alliance med flera bolag med en till.
Sånt som händer med allt, ibland är det bättre vänta, men det vet man aldrig förrän efteråt. Lufthansa dealen är fortfarande skitbra.
Inte för mig. Hade jag vetat så ..... sedan är det fräckt att LH dealen blev liksom "retroaktivt" inräknad i *A "dealen". Har skickat en förfrågan direkt till Thai så vi får se (men Thai är ju mer stelbenta än en med träben så mina "förhoppningar" är låååga)

Inte för mig. Hade jag vetat så ..... sedan är det fräckt att LH dealen blev liksom "retroaktivt" inräknad i *A "dealen". Har skickat en förfrågan direkt till Thai så vi får se (men Thai är ju mer stelbenta än en med träben så mina "förhoppningar" är låååga)
Inte? Första matchningen kom ju med enbart Miles & More och sedan någon månad kom en annan kampanj för flera program. Var det inte så för dig?

Det är lite som att köpa en flygbiljet på en kampanj för 5000 kronor, sen 1 månad senare kommer en ny kampanj där samma biljett kostar 4000 kronor. Man kan inte vinna alla gånger.

Men önskar dig lycka till att prata med Thai, om du lyckas är det bara gratulera.

Kan hålla med om att det är tråkigt att LH räknas in, förstår inte varför jag inte kan matcha till Thai också...

Jag har stor förståelse för besvikelsen. Två år med Gold på THAI är en värdefull statusmatch tycker jag. Någon nämnde att man skickade med en goldupgrade också. Är dock inte säker på det. För egen del blev det inte aktuellt att utnyttja denna statusmatch. Har TGG sedan typ 13- 14 år tillbaka. Hade också nyttjat statusmatchen med LH.
Att THAI skulle göra nåt åt detta är vad jag tror helt osannolikt. Dessutom är det väl *A som står för statusmatchen.
Tråkigt men regler finns ju av en anledning.

För er som matchat till Lufthansa Miles & More - hur lång tid tog det för att få statusen uppdaterad efter lyckad matchning?
Jag fick bekräftelse-mailet för 9 dagar sedan men statusen är fortfarande "member". I mailet stod det att det kan ta upp till 10 arbetsdagar, så det finns tid kvar, men jag fick för mig att tyskarna var effektivare än så :)

För er som matchat till Lufthansa Miles & More - hur lång tid tog det för att få statusen uppdaterad efter lyckad matchning?
Jag fick bekräftelse-mailet för 9 dagar sedan men statusen är fortfarande "member". I mailet stod det att det kan ta upp till 10 arbetsdagar, så det finns tid kvar, men jag fick för mig att tyskarna var effektivare än så :)

Om man ska tolka mitt konto på Miles & more (dvs inte på LH eller annan sida) så tog det 2 månader... Turligt nog har jag långt mer flygningar än sex att kreditera så jag slipper tvivla.

Toppen