Senaste nytt

Ny matchning till Star Alliance för Eurobonus kunder

Fel tråd kanske, men hur funkar den och vad gör den?
Bokar man eco och med den uppgrade så åker man i business?

Man köper en biljett i economy class. Den måste vara i lägst Q class. THAI har av den anledningen trissat upp priserna just i Q class. Men förtjänsten finns där ändå då priserna i business class också dragit iväg. Q class ger också 100 % poängintjäning. Jag brukar kolla upp innan jag slutför köpet av biljetten att det finns plats för uppgradering. Om det finns så får man utan kostnad en ny biljett utfärdad i Royal Silk class. Uppgraderingen gäller hela resan.

Planerar man sin poängintjäning på rätt sätt kan man få två goldupgrade för guldperioden som är två år på THAI.

Jag har under årens lopp fått och utnyttjat många goldupgrade. Aldrig stött på nåt större problem med tillgång. Kanske flyttat nåt datum nån dag. Har inte haft nån lång framförhållning.

Har bl a åkt ett par gånger till Australien med goldupgrade. Mycket trevligt och framförallt lönsamt. Resan tor Sydney precovid skedde dessutom med en 747-400!

Någon som matchat mot United? Hopplöst hittills. Först blev det en dubblett, fick bara besked att det blev nobbat så ringde därför in för att kolla varför och fick då info att den andra ”levde”. Helt tyst i ett par veckor så ringde in för att kolla vad som (inte) händer. Då visar det sig att namnet inte står med (däremot står allt annat de kräver status, nummer, giltighet, detta är när man trycker på QR koden i appen) på det jag skickat in. Skickar därför in skärmdump från appen där namnet står högst upp, då syns ju även status och nummer men… inte giltighet så det studsade också. Representanten var 10+ och försökte på alla möjliga sätt att få igenom eftersom det var två skärmdumpar men tydligen är det system inblandat på något sätt vilket han inte kunde runda så var tvungen att skicka till ”corporate”. Får se vad som händer men är väl inte alltför hoppfull att det kommer lösa sig utan ytterligare tjafs.

Någon som vet var/om man kan få fram på samma skärm: Namn, EB-nummer, status och giltighet?

Lämpligt nog låg (ligger) EB sidorna nere för underhåll men har för mig det är samma på hemsidan.

Attachments

• IMG_7456.jpeg
    IMG_7456.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 135
Hej!

Jag måste ta tag i detta innan det är för sent. Har inte haft tid att sätta mig in i det. Mitt mål blir att fortsatt primärt flyga SAS (Och således återkvalificera till EBG och Skyteam Elite Plus). Flyger så pass mkt inrikes i Sverige att StarAlliance kommer bli svårt att upprätthålla.

Men. Det är såklart nice att ha status i dubbla allianser så länge det går för att ha lounge, fasttrack och liknande om man köper en eco-biljett på privat resmål.

End game i mitt fall bör således vara att maximera perioden med Gold i StarAlliance. Är det korrekt uppfattat att Thai eller AirCanada är de bästa alternativen då?

• Gilla
Reactions: hco
Det är mer "grejjen " att man får en invitation tidigt från Luftwaffe i tron att de inte ingår i ngn framtuda *A match för att sedan upptäcka att de visst ingick. Jag visste inte vud tillfället att *A skulle ha en "gemensam" matchning. Nåväl. Lär sig ngt nytt varje dag.
Om min "humble request" till Thai inte går igenom så biter jag i det sura äpplet och tar en mellanlandning i Skyteam (så mycket är det värt att slippa stå i vanlig security på CPH och få tillgång till SAS lounge).
Flyga in guld på Thai med mitt ftgs "resepolicy" handlar om minst 6 ToR .
Hur gick det med din förfrågan till Thai?

Toppen