Senaste nytt

Ny lounge på gång, Sheraton Stockholm?!

henrik l

Medlem
Det var nytt, var där för tre veckor sedan. Brukar släntra in vid 18.30 och hinner få i mig de två enheterna lagom till 19.15-ish och sedan kom dom med en sista påfyllning. Men får göra en observation nu i veckan. Men jag skulle kunna tänka mig att dom är lite hårdare om man kommer 16.30.
 

henrik l

Medlem
Måste dessvärre dra tillbaka mitt tidigare uttalande. Det är nu åter igen tillbaka till 2 glas per gäst - en policy som stenhårt kontrolleras av lounge personalen. Tiden som gäller är 16:30-19:30, alltså en timme extra av h'dourves.

Det var nytt, var där för tre veckor sedan. Brukar släntra in vid 18.30 och hinner få i mig de två enheterna lagom till 19.15-ish och sedan kom dom med en sista påfyllning. Men får göra en observation nu i veckan. Men jag skulle kunna tänka mig att dom är lite hårdare om man kommer 16.30.

Dagsfärsk observation. Kom till loungen 18.40-ish, beställde mitt glas rött, fick påfyllning runt 19, såg till att glaset var nästan tom runt 19.15 för att kolla policyn, två minuter senare blir det top up. Till min förvåning kommer betjäningen igen runt 19.27 och samlar in tallrikarna, undrar om jag vill ha mera mat, nej, "what about wine?", "öhhh, yes please". Jag blir inte klok på deras policy, kan hört fel, men verkade som en flaska öl till var nekad vid grannbordet. Ergo, ska man maximera fikat i loungen ska man komma ca en timme före stängning och hålla sig till vin:D
 

henrik l

Medlem
Verkar som dom från en dag till en ana ändrade tiderna för käket. I torsdags kväll började dom plocka bort mate strax före 19. Fråga varför, nya tider. Däremot var dom generösa med vinet även efter 19 :)
 

henrik l

Medlem
Första besöket på Sheraton sedan mars. Tydligen ny loungerenovering på g igen, så nu är det tillbaka till det fönsterlösa utrymmet mellan frukostmatsalen och receptionen. Dom kör cocktail-hour mellan 16.30-19.30 och lite lättare käk mellan 17-19. Den glada? nyheten är att tvåenheterpolicyn är borta, för tillfället, och jag har nog inte sett ett lika rikligt fikautbud tidigare.
20240130_184443.jpg
20240130_184437.jpg
 
Första besöket på Sheraton sedan mars. Tydligen ny loungerenovering på g igen, så nu är det tillbaka till det fönsterlösa utrymmet mellan frukostmatsalen och receptionen. Dom kör cocktail-hour mellan 16.30-19.30 och lite lättare käk mellan 17-19. Den glada? nyheten är att tvåenheterpolicyn är borta, för tillfället, och jag har nog inte sett ett lika rikligt fikautbud tidigare. Visa bifogad bild 150148 Visa bifogad bild 150149
Ser ingen Bollinger fast att det står på ishinken... :D
 

Lind78

Medlem
Skönt.
Kan man boka hotellet igen =)
Njaee, du kan nog lägga bokningarna någon annanstans trots allt.
Var där nu på ”cocktail hour” och det ”starka” fikautbudet som Henrik 1 rapporterade om lös med sin frånvaro, annars var allt sig likt enligt henrik 1:s rapport….
Har svårt o förstå det här hotellets policy vad gäller loungen. Det verkar variera stort vecka till vecka…
 
Toppen