Senaste nytt

Ny lounge på gång, Sheraton Stockholm?!

henrik l

Medlem
Checkade in på Sheraton idag och dom fortsätter att ha sin lounge i en avgränsad del i lobbybaren. Men jag fick reda på att en ny lounge tydligen är på gång på våning 1. Skall försöka få reda på lite mera när jag checkar ut i morgon. Jag har besökt den provisoriska loungen i lobbyn 4-5 gånger sedan pandemin slog till, det har alltid varit gott om plats i det avgränsade utrymmet som tar typ 15 pers, men jag misstänker att man även kan hålla till utanför.
 

henrik l

Medlem
Frågade idag när jag checkade ut när den nya loungen skulle öppna. Ingen aning var svaret:confused: Så det verkar inte vara info som har kommunicerats ut på bred front.
 

henrik l

Medlem
Nu har den öppnat, men dricka med %, samt det småvarma får hämtas i lobbybaren, där man även kan sitta. När man kommer in och går förbi receptionen ligger ingången nere i vänstra hörnet, vägg i vägg med frukostmatsalen. Inte jätteimponerad. Var i den gamla vid ett tillfälle, men denna är lite större, men saknar fönster, vilket är ett minus.
20211214_214352.jpg
20211214_214529.jpg
20211214_214539.jpg
20211214_214310.jpg
20211214_214337.jpg
20211214_214344.jpg
 

henrik l

Medlem
Besökte Sheraton torsdag-lördag. Har skett en viss uppryckning i club loungen. I stället för den lilla snacks-brickan som man fick, fanns det numera lite lite småplock i loungen under cocktail hour som numera är mellan 16.30-19.30. En viss förbättring, men fortfarande får man bara två enheter fika.

Idag lördag när familjen sladdade ner för frukost strax efter 9 möttes vi av jättekön. Var lite kreativ och tog genvägen via loungen. Kommer ihåg samma kö för fem år sedan på helgen. Då var vi före kön. Men kontentan är att man är grymt underdimensionerad när det gäller frukost på helgerna, medan det aldrig är någon kö på vanliga veckodagar.
 

StarFlyer

Medlem
Loungen är tillbaka på våning 7 igen. Man har bytt ut möblemanget och tagit bort skrivbordet som förr fungerade som Sheraton Club reception och därmed fått till lite fler platser. Enklare snacks buffé serveras som vanligt 17:30-19:30 (alkohol beställs och serveras av personalen, ej självservice som det var före pandemin).
Hotellet har även, precis som många andra Sheraton på sista tiden, bytt badrumsprodukterna från engångsförpackade Le Grand Bain till större Gilchrist & Soames.
 

Attachments

  • download (1).jpg
    download (1).jpg
    98,6 KB · Visningar: 158
  • download (2).jpg
    download (2).jpg
    74,8 KB · Visningar: 157

henrik l

Medlem
Loungen är tillbaka på våning 7 igen. Man har bytt ut möblemanget och tagit bort skrivbordet som förr fungerade som Sheraton Club reception och därmed fått till lite fler platser. Enklare snacks buffé serveras som vanligt 17:30-19:30 (alkohol beställs och serveras av personalen, ej självservice som det var före pandemin).

Då är den stora frågan: Ar det fortfarande 2 enheter som gäller om man vill ha något starkare än lättöl:D
 
Toppen