Senaste nytt

Ny linje Västerås - Köpenhamn

Tror Västerås ligger för nära Arlanda för att denna typ av linjer ska funka. En dryg timme med bil är inte tillräckligt långt för att det ska bli gångbart. Norrköping/Linköping som jag nyttjar balanserar väl på gränsen till att ha tillräckligt avstånd till en flygplats med mer direktflyg där man slipper HUB:a en extra gång. (om man inte jagar extra legs och points förstås ;) )

Det stora problemet är att normalt folk knappt vet hur man ska boka.
Sen tycker jag marknadsföringen har varit kass.
Hade jag inte haft kontakter eller läst på BC då och då hade jag knappt vetat om att man börjat flyga till Köpenhamn och Helsingfors.

Har man annonserat på sportevenemang i periodpauserna? Har man suttit upp stora skyltar på offentliga platser? Busskurar? Tågstationen? Tycker det har varit alldeles för dålig marknadsföring men jag kanske har missat precis allt.

Men mest av allt tror jag folk inte ens förstår hur man bokar, folk vill ha det enkelt år 2017.
Ser man ju som tydligast på alla som köper iPhones. :p

Jag hann i alla fall testa linjen till HEL. Vi var väl en 10 pers ombord den avgången.
Jag börjar mer och mer känna, lägg ner flygplatsen. Sanera marken och bygg en ny stadsdel.

Bra med en flygplats men det känns så fruktansvärt oseriöst att starta linjer och typ lägga ner dessa omgående.

Last edited:
Flygplatsen i sig ska nog inte läggas ner, bara kommersiellt flyg. Glöm inte sjuktransport, brandflyg, flygskolorna eller flygklubbarna som blev avhysta från Bromma. Sedan är det mycket dyrt att lägga ner en flygplats, särskilt en som ligger på förorenad mark.

Gick ju aldrig ens att boka genom SAS på codeshare. Påminde ca 10x...
Förstår inte hur de tänkte att någon skulle hitta dit.

Men detta var nog spiken i kistan för liknande satsningar... Nu har man provat sig igenom de flesta alternativ, o om något bolag ändå hade varit sugna, så har de nog fått kalla fötter nu.

Sista hoppet är troligrn fler linjer med Ryanair, men vet inte vart man skulle kunna få bäring. Wizzair tror jag skulle kunna fungera (de har ju varit där förr). Polen är väl ett land där diaspora o turism, i samverkan, vad rkunnat bära en enstaka linje. Gdansk hade jag inte tackat nej till...

Toppen