Agö
Medlem
Enig i det men det förefaller orealistiskt att tro att Helsingfors flygplats fokus skulle bli USA framöver. Finns väl inget som talar för det överhuvudtaget. Den typen av resenärer har med andra ord ingen större anledning att välja denna linje framgent. Linjen är ju en matarlinje för Finnair fantastiska asiatiska nät precis som andra Finnairlinjer i Sverige.Tanken måste ju vara att slippa Arlanda, en timme dit och en timme på arlanda. Inte att byta Helsingfors mot Arlanda.
Haha, vi har nog lite olika uppfattningar om hur mycket det krävs för EBG (jag brukar säga ett AMEX-kort och en businessbiljett T&R till USA). Men fine, tycker man (och ens arbetsgivare, om denne har något att säga till om) att omvägen via Frankfurt är motiverad för resor till Asien för att få tillgång till lounge så är det säkert ett gott skäl till att lägga alla ägg i en korg. Låt oss för linjens skull hoppas att inte fler resonerar så.Och Med Lounge menar nog Palazzi tillgång till Lounge och annat genom att bli EBG eller liknade. Delar du mellan one world och *A blir det svårare om du inte flyger riktigt mycket