Senaste nytt

Ny kampanj - GOLD direkt med Nordic Choice MC

Är egentligen inte alls insatt när det gäller Hertz då jag alltid använder Avis, men där tycker jag man får bra värde om man är Avis president. Utgick mer eller mindre från att detsamma gällde Hertz, men så kanske inte är fallet.

Men med guld hos Nordic tycker jag det minsta dem hade kunnat erbjuda är uppgradering "i mån av plats." Men det kanske bara är jag som är kräsen.
Sen check out får man ofta bara man ber snällt, utan någon som helst status.

Gold ger nu både garanterat sen utcheckning (18) och uppgradering i mån av plats. Så det är inte att bara kräsen :)

Nu börjar det likna något! En del tycker jag faktiskt man kan förvänta sig som lojal kund. Hade jag uppnått guld hos Nordic den hederliga vägen, hade dem sluppit mig snabbt med dem föregående "förmånerna" :D

Jag har själv, flera år i rad, ringt in till Hertz kundservice och med mina imponerande NOLL hyror under föregående år fått mitt Hertz President Circle medlemskap förlängt direkt över telefon ytterligare ett år. Hertz delar ut högsta status till den som ber om det. Den matchningen skulle jag värdera till väldigt nära noll.
Det förklarar en hel del. Jag har de senaste två åren fått brev från Hertz där de tackar för att jag är en så trogen kund och att jag behåller min "Five Star"-status ett år till. Jag har hyrt bil en eller två hyror under den tiden, så jag har tyckt att det var lite konstigt. Till saken hör att jag aldrig kvalade till statusen heller, utan fick den via ett KLM-erbjudande eller liknande...

Det förklarar en hel del. Jag har de senaste två åren fått brev från Hertz där de tackar för att jag är en så trogen kund och att jag behåller min "Five Star"-status ett år till. Jag har hyrt bil en eller två hyror under den tiden, så jag har tyckt att det var lite konstigt. Till saken hör att jag aldrig kvalade till statusen heller, utan fick den via ett KLM-erbjudande eller liknande...
Jag fick ett brev hem förra veckan när de tackade för att jag var en sådan trogen kund och därför uppgraderat mig till Presidents Circle. Jag hade exakt 0 hyror med Hertz förra perioden...

Njuter för fullt i en stor Suite efter upgrade från billigaste kategori ikväll!

Tydligen har inte hela B.C kollektivets GOLD kort hunnit skickas ut än så får passa på innan PostNords transporter gjort sig redo. :D

F4EFBEEE-B1A2-48CD-BC2D-82A79ECC7AE7.jpeg

Håller tummarna för Gillet i Uppsala på Lördag.

Kul du nämner det hotellet då jag har erfarenhet. Jag bodde på Radisson kedjan innan men har numera alltid fått bättre priser plus frukost på Gillet.

Det finns fler fördelar också då hotellet ligger mer centalt till för mig. Även säkerhetsmässigt då Radissons två hotell ligger på fel sida om stationen. Där vill och ska man inte röra sig ensam på kvällstid, speciellt som kvinna, mycket brottsbelastat numera tyvärr pga livstilskriminella ungdomsgäng.

Jag kommer dock inte våga boka billigaste kategori längre efter min trådstart här då just Gillet har economy-rum med storlek som en walk-in closet för någon hundralapp mindre.

Avslutningsvis en bra restaurang med goda lokala öl som 125sek checken kan användas till. Jag gillar även frukosten.

Måste man ha poäng på kontot för att se poängkostnaden?
Oavsett vilket hotell jag tittar på ser jag bara kontantpriser.

För att se aktuellt bonuspris, logga in och sök efter din önskade destination
Bonuspoäng per hotell

Toppen