Senaste nytt

Ny kampanj - GOLD direkt med Nordic Choice MC

Berglund

Medlem
Brukar nämligen boka hotell med nordic choice så det känns rimligt.
Om du brukar bo på Nordic Choice är det ett utmärkt läge att skaffa kortet och betala med direkt på hotellen för att få 30 poäng per 100 kronor. Det blir snabbt massvis med trevliga extrapoäng. Eftersom kortet är helt gratis första året är det ett fantastiskt erbjudande till att få en hel del gratis poäng under det kommande året! Rekommenderas starkt!
 

palmen

Moderator
Låter fint. Finns det någon som hindrar en ifrån att göra sitt köp och sedan säga upp kortet? Några negativa eventuella konsekvenser?

Brukar nämligen boka hotell med nordic choice så det känns rimligt. Samlar dock poäng till Eurobonus så att använda Nordic Choice MC är syfteslöst..
Kortet är gratis första året så absolut ingen anledning att säga upp det. Jag bor på Nordic Choice med jobbet ibland, betalar alltid allt på hotellet med detta kort men i övrigt använder jag det inte någon annan stans. Blir bra med poäng från hotellvistelser som även räknas mot status på kedjan, tog knappt 4 månader för mig att bo ihop ett Platinum på ett "billigt" hotell.

Som andra påtalat så är kortet perfekt för att framöver behålla guldstatus då det bara krävs 6 nätte rpå Nordic Choice. 125 kronor kupong varje dag man bor på deras hotell täcker lätt kostnaden för kortet när man är guld.
 

hco

Medlem
Blir bra med poäng från hotellvistelser som även räknas mot status på kedjan, tog knappt 4 månader för mig att bo ihop ett Platinum på ett "billigt" hotell.

Aha, så poäng från all spend räknas mot status (om jag förstår dig rätt). Det var jag inte medveten om. Intressant.

Tror jag ska testa detta kort då det blir några jobbnätter på NC.
 

perhall

Medlem
De har några gånger om året kampanjer med dubbla poäng (likt andra SEB-kort som EuroBonus och SJ Prio). Eftersom det redan från början är dubbla poäng utomlands blir det då 40/100 kr. Riktigt bra. Sen gillar jag att det är många erbjudanden, ganska ofta dubbla poäng på hotellbokningar, ibland till och med trippla. Är Platinum så ok för mig om ganska många är guld. Snyggt också att allt samlar till LifeTime. Har svårt att se att Elite eller Scandic skulle vara lika bra för någon om vi pratar lojalitetsprogrammet...
 
  • Gilla
Reactions: hco

Highbury

Medlem
Vid en snabb överblick så verkar Scandics kort ge mer poäng 20/100 kr i allmänhet medan NC har mer differentierad poängskala. Däremot så verkar Scandics kort inte ge samma gräddfil till höge nivåer NC-kortet. Knepigt det här med vilket lojalitetsprg man ska lägga krut på i Norden...
 

hco

Medlem
Vid en snabb överblick så verkar Scandics kort ge mer poäng 20/100 kr i allmänhet medan NC har mer differentierad poängskala. Däremot så verkar Scandics kort inte ge samma gräddfil till höge nivåer NC-kortet. Knepigt det här med vilket lojalitetsprg man ska lägga krut på i Norden...

Det är väl alltid bra att satsa på det ställe där man bor mest.

Själv har jag under senaste året inte bott på ett enda Scandic men NC i Norge, Sverige och Danmark så det är ett lätt beslut. Dessutom har företaget avtalspriset med NC så då blev det ännu lättare.

Men har man liknande splitt mellan Scandic och NC pga omständigheter kan jag hålla med. =)
 

perhall

Medlem
Jag tänker att man inte kan se MC-kortet isolerat utan måste se till helheten inkl. hotellets program. Jag tror (är inte 100) att man till och med får 50/100 kr om man betalar på choice.se, dvs. när man förbokar, då ger ju ett rum för 1500 kr dels 1500, dels bonus beroende på nivå, dels 750 p bara för kortbetalningen.
 
  • Gilla
Reactions: hco

perhall

Medlem
Tar ju ett tag att jobba ihop 500 000/1 000 000 poäng till lifetime, men skönt ha såna kort, så mycket annat man ska jaga i tillvaron..
 

Highbury

Medlem
Jag tänker att man inte kan se MC-kortet isolerat utan måste se till helheten inkl. hotellets program. Jag tror (är inte 100) att man till och med får 50/100 kr om man betalar på choice.se, dvs. när man förbokar, då ger ju ett rum för 1500 kr dels 1500, dels bonus beroende på nivå, dels 750 p bara för kortbetalningen.

Precis Vad jag tänkte! Som kort är NC mer lockande men egentligen föredrar jag nog scandic eller elite på de flesta ställen
 
Toppen