Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Just nu är det ganska ofta A340 på sträckan ARN-ORD men det kommer ändras under våren och bli övervägande A330 igen (och då ökar ju chansen att få den nya kabinen :))

För övrigt skulle jag inte sätta stor tillit på Seatguru i något fall - mycket konstig information som finns där...

Då är med, tackar, missat att det skulle bytas till A330-300, varit van vid den andra. Då gäller det att parera en A330 i september så är man "safe".

Just nu är det ganska ofta A340 på sträckan ARN-ORD men det kommer ändras under våren och bli övervägande A330 igen (och då ökar ju chansen att få den nya kabinen :))

För övrigt skulle jag inte sätta stor tillit på Seatguru i något fall - mycket konstig information som finns där...

OK tack!

Vid lite surfande på ExpertFlyer får jag nog ändra mig till att med start i juni blir ARN-ORD övervägande A330 igen. April och maj verkar vara mycket A340 med några A330 här och var (enligt schemat)

Skall man tro ExpertFlyer är det A330 varje dag i augusti. Och alla (5 st) stickprov jag provat i augusti hade nya kabinen :)

Men det är under förutsättning att alla flyg går som planerat och SAS track record under sommarmånaderna är väl inget att skriva hem om. Men i år blir det förhoppningsvis bättre. ;)

Då är med, tackar, missat att det skulle bytas till A330-300, varit van vid den andra. Då gäller det att parera en A330 i september så är man "safe".

Men om du ska åka efter 10 september, så borde det väl bli den nya kabinen oavsett om det är 330 eller 340 - på ORD - ARN. Den ska ju slingas med nya Hongkong-linjen, och där har väl SAS utlovat ny kabin?

Tackar, tänkte inte på det. Blir det A340 i september så bör det då vara sprillans nya planet, blir grejor det. Då bokar jag via Chicago Stockholm hem.

Tar tillbaka det där direkt, blandade korten här.
Frågar istället, är det något som säger att A340 planen kommer vara uppgraderade till 10 september?
Skall man vara helt säker på nya kabinen i september, är väl A330 det enda som gäller?

Toppen