Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Jaha, då har man provflygit Erik Viking i monkey class. Turen spenderades till 80 % i på toaletten pga akut matförgiftning(inte från SAS). Jag kan meddela att dessa har inte renoverats;-) Frugan och ungarna gillade däremot stolar och underhållningssystem på rad 41. Jag återkommer med recension av business class inom en snar framtid....

Jaha, då har man provflygit Erik Viking i monkey class. Turen spenderades till 80 % i på toaletten pga akut matförgiftning(inte från SAS). Jag kan meddela att dessa har inte renoverats;-) Frugan och ungarna gillade däremot stolar och underhållningssystem på rad 41. Jag återkommer med recension av business class inom en snar framtid....
Surt med madforgiftning, men godt resten af familien havde en god tur.

Jaha, då har man provflygit Erik Viking i monkey class. Turen spenderades till 80 % i på toaletten pga akut matförgiftning(inte från SAS). Jag kan meddela att dessa har inte renoverats;-)

Varför har man inte renoverat toaletterna? Låter ju märkligt och en löjlig besparing i sammanhanget.

Turen spenderades till 80 % i på toaletten pga akut matförgiftning(inte från SAS). Jag kan meddela att dessa har inte renoverats;-)
Varför har man inte renoverat toaletterna? Låter ju märkligt och en löjlig besparing i sammanhanget.
Toaletterna i business class har i alla fall renoverats, de har en helt ny färgsättning. Jag var själv inne och tittade. Låter märkligt om de inte tagit toaletterna i economy class samtidigt. De var inte dåligt städade bara?

Hej. Mitt minne är naturlig nog lite suddigt, men min fru påpekade att de inte var uppgraderade. Handtagen var skrapiga och spegeln hade grönt belägg runt kanterna. Vi diskuterade också att det var konstigt att spara in på detta... Detta var i ekonomi alltså

Men vad är det här? Nästa A330 till ombyggnad, LH-RKH, står kvar i Chicago fortfarande enligt Flightradar...

LN-RKH - SAS - Aircraft info and flight history - Flightradar24

Edit: Hittade orsaken efter en snabb googling:

http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/299743/dyrt_motorhavari_for_sas_i_chicago.html#ixzz3SCpVYqgU

Et SAS-langdistancefly har siden søndag været strandet i O’Hare-lufthavnen i Chicago med en beskadiget motor, skriver branchesitet check-in.dk.

Foruden en kostbar motorudskiftning koster det dyrt i ventepenge i Zürich, næste destination for den pågældende Airbus A330, som skal opgraderes med helt ny kabine.

En viss tröst för SAS att det är Kineiskt nyårsfirande just nu så Peking och Shanghai inte flyger på vanlig frekvens just nu,

En kraftig försämring i Plus stolarna är att nu endast första raden har benstöd, de andra raderna har fotstöd vilket är ett skämt. Riktigt synd jag gillade verkligen gamla SAS plus på long haul där alla hade benstöd och tyckte det var ett mycket prisvärt alternativ.

En kraftig försämring i Plus stolarna är att nu endast första raden har benstöd, de andra raderna har fotstöd vilket är ett skämt. Riktigt synd jag gillade verkligen gamla SAS plus på long haul där alla hade benstöd och tyckte det var ett mycket prisvärt alternativ.

Har förvisso inte provat de nya stolarna, men för mig som är relativt lång (187 cm) var benstödet i de gamla stolarna helt oanvändbart då mina ben inte ens nuddade stödet och fotstödet satt alldeles för långt upp för att vara användbart.

Har förvisso inte provat de nya stolarna, men för mig som är relativt lång (187 cm) var benstödet i de gamla stolarna helt oanvändbart då mina ben inte ens nuddade stödet och fotstödet satt alldeles för långt upp för att vara användbart.
Håller med dom gamla va ingen höjdare, nu är jag väldigt lång (200 cm). Frugan använde dom alltid (hon är typ 170 cm)

Toppen