F
fcx
Guest
A340:n från LAN lär ju knappast byggas om (någon som vet leasetiden på den?). Sen är väl OY-KBM på dry-lease från Hifly?
Bryant skrev:Aha. Vet du vilken reg?Klicka för att utvidga...
fcx skrev:A340:n från LAN lär ju knappast byggas om (någon som vet leasetiden på den?). Sen är väl OY-KBM på dry-lease från Hifly?Klicka för att utvidga...
Ghoose skrev:Intressant att 2 A330E skall levereras i höst. Skall till SFO i C i slutet av oktober, känns ju som att den rutten borde bli prioriterad. Dock inte funnit någon info om det. Verkar vara NYC och IAD som ligger först i prioriteteringen?Klicka för att utvidga...
Ghoose skrev:Var rädd för detKlicka för att utvidga...
fcx skrev:Kanske en skitfråga, men kommer man att fortsätta med rymliga businesstoaletter?Klicka för att utvidga...
Jag har för mig att jag läst någonstans att de ska bli mindre men fortfarande ha fönster. Undrar var jag såg det... //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji10.pngfcx skrev:Kanske en skitfråga, men kommer man att fortsätta med rymliga businesstoaletter?Klicka för att utvidga...
Tanken är att det ska gå betydligt fortare. Vad jag läst är att det varit förseningar på leverans av stolar som gjort att det tagit lite extra tid. Sen tar det med största sannolikhet längre tid att fixa första planet än sista när de som utför jobbet har fått lite rutin på att byta SAS-stolar mm.Axelzon skrev:God morgon, jag har inte läst igenom alla inlägg i tråden så jag ursäktar om denna fråga lyfts redan.Denne Eric Viking har Twittrat sedan den 25/11 (ca 70 dagar sedan) och börjar väl närma sig sin"grande inspection" innan den är tillbaka i service rutan..Men så till min fråga, kommer samtliga SAS longhaul maskiner genomgå (en och en) samma långa processför uppgradering (låt oss sig att Eric är tillbaka inom 14 dagar)... Uppåt 3 månader, någon som vet??Det skulle ju innebära krast, att alla är uppgraderade någon gång först under 2017.....Just innan A350, 2018skall premiera i SAS flotta......Nyfiken, så slå en retur om ni vet.AxelzonKlicka för att utvidga...
Ifølge SAS skal det tage ca. 1 måned at installere den nye kabine i et fly.Axelzon skrev:God morgon, jag har inte läst igenom alla inlägg i tråden så jag ursäktar om denna fråga lyfts redan.Denne Eric Viking har Twittrat sedan den 25/11 (ca 70 dagar sedan) och börjar väl närma sig sin"grande inspection" innan den är tillbaka i service rutan..Men så till min fråga, kommer samtliga SAS longhaul maskiner genomgå (en och en) samma långa processför uppgradering (låt oss sig att Eric är tillbaka inom 14 dagar)... Uppåt 3 månader, någon som vet??Det skulle ju innebära krast, att alla är uppgraderade någon gång först under 2017.....Just innan A350, 2018skall premiera i SAS flotta......Nyfiken, så slå en retur om ni vet.AxelzonKlicka för att utvidga...
johannyren skrev:Är det någon i forumet som har en uppfattning om SK946 ORD-ARN March 29 i C-klass, en A340, konfiguration? Vi har 1D/E.Klicka för att utvidga...