Ny inredning i SAS long haul-maskiner

A340:n från LAN lär ju knappast byggas om (någon som vet leasetiden på den?). Sen är väl OY-KBM på dry-lease från Hifly?
 
fcx skrev:A340:n från LAN lär ju knappast byggas om (någon som vet leasetiden på den?). Sen är väl OY-KBM på dry-lease från Hifly?Klicka för att utvidga...


Nej, OY-KBM är på leasing från Rurik, SAS köpte denna maskin först men sedan ansåg dom att den inte behövdes varpå den avyttrades till HiFly 2010, sedan kom den tillbaka via en leasing från Rurik 2012.
 
Intressant att 2 A330E skall levereras i höst. Skall till SFO i C i slutet av oktober, känns ju som att den rutten borde bli prioriterad. Dock inte funnit någon info om det. Verkar vara NYC och IAD som ligger först i prioriteteringen?
 
Ghoose skrev:Intressant att 2 A330E skall levereras i höst. Skall till SFO i C i slutet av oktober, känns ju som att den rutten borde bli prioriterad. Dock inte funnit någon info om det. Verkar vara NYC och IAD som ligger först i prioriteteringen?Klicka för att utvidga...


Som det verkar är det ARN-HKG som får A330E först, sedan är SFO en 340-destination idag så troligen får den vänta på 350...



OBS! Detta är bara spekulation från min sida...
 
15. juni dukker det ny seatmap opp på SK983 på Expertflyer.



De har heldigvis vært smarte nok til å starte plus/fremre Go og bakre Go med samme radnumre som i 330.
 
Kanske en skitfråga, men kommer man att fortsätta med rymliga businesstoaletter?
 
fcx skrev:Kanske en skitfråga, men kommer man att fortsätta med rymliga businesstoaletter?Klicka för att utvidga...
Jag har för mig att jag läst någonstans att de ska bli mindre men fortfarande ha fönster. Undrar var jag såg det... //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji10.png
 
Det stämmer. Du har läst det på Bonusfeber: "Toaletterna har blivit lite mindre och har nu bara ett fönster fram, men fortfarande jämförbara med andra bolag. Helt OK. De har också blivit dekorerade med nya motiv på väggarna."
 
God morgon, jag har inte läst igenom alla inlägg i tråden så jag ursäktar om denna fråga lyfts redan.



Denne Eric Viking har Twittrat sedan den 25/11 (ca 70 dagar sedan) och börjar väl närma sig sin

"grande inspection" innan den är tillbaka i service rutan..



Men så till min fråga, kommer samtliga SAS longhaul maskiner genomgå (en och en) samma långa process

för uppgradering (låt oss sig att Eric är tillbaka inom 14 dagar)... Uppåt 3 månader, någon som vet??



Det skulle ju innebära krast, att alla är uppgraderade någon gång först under 2017.....Just innan A350, 2018

skall premiera i SAS flotta......



Nyfiken, så slå en retur om ni vet.



Axelzon
 
Axelzon skrev:God morgon, jag har inte läst igenom alla inlägg i tråden så jag ursäktar om denna fråga lyfts redan.Denne Eric Viking har Twittrat sedan den 25/11 (ca 70 dagar sedan) och börjar väl närma sig sin"grande inspection" innan den är tillbaka i service rutan..Men så till min fråga, kommer samtliga SAS longhaul maskiner genomgå (en och en) samma långa processför uppgradering (låt oss sig att Eric är tillbaka inom 14 dagar)... Uppåt 3 månader, någon som vet??Det skulle ju innebära krast, att alla är uppgraderade någon gång först under 2017.....Just innan A350, 2018skall premiera i SAS flotta......Nyfiken, så slå en retur om ni vet.AxelzonKlicka för att utvidga...
Tanken är att det ska gå betydligt fortare. Vad jag läst är att det varit förseningar på leverans av stolar som gjort att det tagit lite extra tid. Sen tar det med största sannolikhet längre tid att fixa första planet än sista när de som utför jobbet har fått lite rutin på att byta SAS-stolar mm.
 
Förhoppningen är nog att det ska gå fortare och fortare att renovera maskinerna. (Ska alla göra C-check btw?) Men jag misstänker att det kommer att ta en del tid innan det är klart.
 
Axelzon skrev:God morgon, jag har inte läst igenom alla inlägg i tråden så jag ursäktar om denna fråga lyfts redan.Denne Eric Viking har Twittrat sedan den 25/11 (ca 70 dagar sedan) och börjar väl närma sig sin"grande inspection" innan den är tillbaka i service rutan..Men så till min fråga, kommer samtliga SAS longhaul maskiner genomgå (en och en) samma långa processför uppgradering (låt oss sig att Eric är tillbaka inom 14 dagar)... Uppåt 3 månader, någon som vet??Det skulle ju innebära krast, att alla är uppgraderade någon gång först under 2017.....Just innan A350, 2018skall premiera i SAS flotta......Nyfiken, så slå en retur om ni vet.AxelzonKlicka för att utvidga...
Ifølge SAS skal det tage ca. 1 måned at installere den nye kabine i et fly.
 
SAS bekræfter nu, at den første flyvning med Erik Viking bliver den 17. februar til Newark. Pris retur i businessclass ca. 32.000 danske kroner!
 
Vad ska vi ha en uppfattning om? Nya kabinen? Tror ingen här vet mer än vad seatmap visar, men den kan man inte lita helt på heller. Det kan ändras många gånger innan slutet av mars.
 
johannyren skrev:Är det någon i forumet som har en uppfattning om SK946 ORD-ARN March 29 i C-klass, en A340, konfiguration? Vi har 1D/E.Klicka för att utvidga...


Det är A330 som uppgraderas först, så någon A340 med ny kabin kommer du inte att se där. Om det sedan blir den kärra du tror idag, det vet ingen.
 
Back
Top