Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Vad händer med LN-RKH nu egentligen? Flög till ORD från CPH igår. Står på sas hemsida att flyget lyft på väg tillbaka till CPH om man kollar på status på ORD. Kollar man på CPH så är flyget inställt. SK0944 alltså.
 
SK943/944 är idag (16FEB2015) inställt på teknik, eller skada som uppstått på marken enligt wideroe.

Vidare är SK935 till San Fransisco 3 timmar sen och utförs med LN-RKG idag. Så det är nog lite rörigt i flottan.
 
SK943/944 är idag (16FEB2015) inställt på teknik, eller skada som uppstått på marken enligt wideroe.

Vidare är SK935 till San Fransisco 3 timmar sen och utförs med LN-RKG idag. Så det är nog lite rörigt i flottan.
Jag hörde att det är (från 1 mars)Lan-Chile maskinen som nu skall gå mellan CPH-ORD och pga "gardinen" kommer CC vara från Oslobasen.
Så är det blir det problem (snö, dimma etc..) i Oslo blir planet på CPH ståendes.....som en sann SAS logik.....

Edit: från 1 mars
 
Last edited:
Jag hörde att det är Lan-Chile maskinen som nu skall gå mellan CPH-ORD och pga "gardinen" kommer CC vara från Oslobasen.
Så är det blir det problem (snö, dimma etc..) i Oslo blir planet på CPH ståendes.....som en sann SAS logik.....

Du skal høre mye... :) (fyi et begrep fra norge, humorprogram med historier uten hold: Du skal høre mye - Wikipedia )

Uansett om dette er sant eller ikke: hvis det er snø eller dimma så er det ikke noe problem å ta av med fly. Det er mest av alt et problem å lande. Morgenavgangene går med flygplan som har hatt en "overnight" stop, ergo er det eneste man trenger en ryddet rullebane i tilfelle snø.
 
Uansett om dette er sant eller ikke: hvis det er snø eller dimma så er det ikke noe problem å ta av med fly. Det er mest av alt et problem å lande. Morgenavgangene går med flygplan som har hatt en "overnight" stop, ergo er det eneste man trenger en ryddet rullebane i tilfelle snø.
Men du har missat @Ricci:s poäng.
Han säger att även om det inte är något oväder i Köpenhamn kan flighten till Chicago ställas in pga kabinpersonalen från Oslo kan inte ta sig till Köpenhamn.
 
Men du har missat @Ricci:s poäng.
Han säger att även om det inte är något oväder i Köpenhamn kan flighten till Chicago ställas in pga kabinpersonalen från Oslo kan inte ta sig till Köpenhamn.

Ha, nuvel, der ser du min holdning til CPH. Kunne ikke falt meg inn at det skulle være snø eller tåkeproblemer der ;) Er jo så langt sør.

Jeg tør love at dette ikke kommer til å bli noe problem, either way.
 
SK943/944 är idag (16FEB2015) inställt på teknik, eller skada som uppstått på marken enligt wideroe.

Vidare är SK935 till San Fransisco 3 timmar sen och utförs med LN-RKG idag. Så det är nog lite rörigt i flottan.

Det konstiga är fortfarande detta: SK944 avgick från ORD enligt sas.se igår "22:05 Kastrup SK 0944 Scandinavian Airlines Avgått 22:38"

Men landningen idag på CPH är inställd: "13:20+1 Chicago O'Hare SK 0944 Scandinavian Airlines Inställd"
 
Det konstiga är fortfarande detta: SK944 avgick från ORD enligt sas.se igår "22:05 Kastrup SK 0944 Scandinavian Airlines Avgått 22:38"

Men landningen idag på CPH är inställd: "13:20+1 Chicago O'Hare SK 0944 Scandinavian Airlines Inställd"
Låter som samma logik som när det visade att min inställda flight från Sydney till Melbourne hade ankommit gate i Melbourne 47 minuter för tidigt. Det var bara det att det var tillbaka till gate i Sydney vi kom...
 
Det konstiga är fortfarande detta: SK944 avgick från ORD enligt sas.se igår "22:05 Kastrup SK 0944 Scandinavian Airlines Avgått 22:38"

Men landningen idag på CPH är inställd: "13:20+1 Chicago O'Hare SK 0944 Scandinavian Airlines Inställd"

Planet lämnade aldrig Chicago. Det lämnade troligen gate men fick återvända. Flightstats kallar flighten inställd och fr24 har ingen notering om att planet varit ute och flugit... SAS hemsida är inte så pålitligt i dessa fall ;)

Däremot säger flightstats att dagens SK944 skall köras i tid vilket tyder på att planet nu är repat och får flyga hem till Skandianvien
 
Toppen