Jag hörde att det är (från 1 mars)Lan-Chile maskinen som nu skall gå mellan CPH-ORD och pga "gardinen" kommer CC vara från Oslobasen.SK943/944 är idag (16FEB2015) inställt på teknik, eller skada som uppstått på marken enligt wideroe.
Vidare är SK935 till San Fransisco 3 timmar sen och utförs med LN-RKG idag. Så det är nog lite rörigt i flottan.
Jag hörde att det är Lan-Chile maskinen som nu skall gå mellan CPH-ORD och pga "gardinen" kommer CC vara från Oslobasen.
Så är det blir det problem (snö, dimma etc..) i Oslo blir planet på CPH ståendes.....som en sann SAS logik.....
Men du har missat @Ricci:s poäng.Uansett om dette er sant eller ikke: hvis det er snø eller dimma så er det ikke noe problem å ta av med fly. Det er mest av alt et problem å lande. Morgenavgangene går med flygplan som har hatt en "overnight" stop, ergo er det eneste man trenger en ryddet rullebane i tilfelle snø.
Men du har missat @Ricci:s poäng.
Han säger att även om det inte är något oväder i Köpenhamn kan flighten till Chicago ställas in pga kabinpersonalen från Oslo kan inte ta sig till Köpenhamn.
SK943/944 är idag (16FEB2015) inställt på teknik, eller skada som uppstått på marken enligt wideroe.
Vidare är SK935 till San Fransisco 3 timmar sen och utförs med LN-RKG idag. Så det är nog lite rörigt i flottan.
Låter som samma logik som när det visade att min inställda flight från Sydney till Melbourne hade ankommit gate i Melbourne 47 minuter för tidigt. Det var bara det att det var tillbaka till gate i Sydney vi kom...Det konstiga är fortfarande detta: SK944 avgick från ORD enligt sas.se igår "22:05 Kastrup SK 0944 Scandinavian Airlines Avgått 22:38"
Men landningen idag på CPH är inställd: "13:20+1 Chicago O'Hare SK 0944 Scandinavian Airlines Inställd"
Det konstiga är fortfarande detta: SK944 avgick från ORD enligt sas.se igår "22:05 Kastrup SK 0944 Scandinavian Airlines Avgått 22:38"
Men landningen idag på CPH är inställd: "13:20+1 Chicago O'Hare SK 0944 Scandinavian Airlines Inställd"