Senaste nytt

Ny inredning i SAS long haul-maskiner

Det kan man väl iofs förstå med tanke på att flottan är såpass liten. Men jag antar också att man vill ha tillbaka alla 330s i trafik (uppgraderade) innan sommartrafiken drar igång och med tanke på att den första kärran verkar vara ganska sen så kanske man kunde tänka sig att SAS skickade in en till till uppgradering då det är mer lågsäsong nu än sedan...

För det första planet är något sent jämfört med ursprunglig plan, eller hur?

Det kan man väl iofs förstå med tanke på att flottan är såpass liten. Men jag antar också att man vill ha tillbaka alla 330s i trafik (uppgraderade) innan sommartrafiken drar igång och med tanke på att den första kärran verkar vara ganska sen så kanske man kunde tänka sig att SAS skickade in en till till uppgradering då det är mer lågsäsong nu än sedan...

För det första planet är något sent jämfört med ursprunglig plan, eller hur?

Man vet aldrig hur deras faktiska ursprungsplan såg ut :) Men det har åtminstone officiellt kommunicerats månadsskiftet jan/feb minst en gång, så jämfört med det så verkar de ligga ungefär 2 veckor efter.

Jag vet inte om det nämnts innan (har inte sett det iaf). Såg precis att SAS kommer med bäddmadrass i nya C, var inte budet tidigare att det inte skulle bli så? I videon på dagens inlägg vecklar de ut den i alla fall :)

“We want to highlight the Scandinavian in everything we do,” says Kristine. “We have blankets and pillows from Hästens, and a mattress we have developed using their expertise. All to give you the feeling of being in a real bed.”
SAS New Cabin | Scandinavian Traveler

Jag vet inte om det nämnts innan (har inte sett det iaf). Såg precis att SAS kommer med bäddmadrass i nya C, var inte budet tidigare att det inte skulle bli så? I videon på dagens inlägg vecklar de ut den i alla fall :)

SAS New Cabin | Scandinavian Traveler
Det kanske är min kritik de tagit till sig då jag skrev detta i mitt omdöme om stolen i juni 2014. SAS lyssnar! :)

Kudden och täcket från Hästens är underbart bekväma och dessutom snygga, ett kul och innovativt samarbete. Det hade dock varit bra om man även köpt in en tunn madrass att lägga ovanpå stolen.

Test: SAS nya business class - med fully flat-stol - BusinessClass.se
Test: SAS nye business class - med fully flat sete - BusinessClass.no
Test: SAS nye business class - med fully flat sæde - BusinessClass.dk

Är inte en bäddmadrass bara i vägen? Är det en lös pryl som ska läggas på plats är jag hellre utan. Eller funkar den även i halvliggade tvmode?

Jag gillar bäddmadrass. Dels blir det mycket bekvämare/mjukare = bättre sömn. Dels blir det fräschare stolar med en utbytbar madrass. Och kanske det är så att om Hästens ska stå med sitt varumärke så ska det vara en viss nivå på komforten också.

Toppen