Senaste nytt

Ny flyglinje Karlstad - London

Ändå är det intressant att man har lyckats hålla på så här såpass länge, för det har ju ändå fortgått ett tag med lanseringar och indragningar både här och där om vartannat. Man får intrycket av att det är cowboys och losers som försöker driva ett flygbolag tillsammans, frågan är vem som har backat verksamheten finansiellt då det ligger i sakens natur att cowboys och losers oftast inte har speciellt mycket egna pengar att sätta sprätt på men gärna drömmer ihop högtflygande planer för andras pengar.

Glad hela dan :p

Gillar ordet "framgångsrikt" som smugit sin in i detta stycke
"Vi har bevisat att vi kan leverera den produkt vi marknadsfört genom att vi under våren framgångsrikt flugit sträckan Skellefteå-Karlstad-London under en månads tid."

Då får vi se i vilken skepnad deras Europatrafik dyker upp i ........

Det är ett helt fantastiskt pressmeddelande. Jag har läst det ett par gånger nu och min favorit av alla guldmeningar är den du citerade ovan.
Vi har flugit framgångsrikt i en månad nu, men nu kan vi inte fortsätta den här förlustbringande verksamheten.

Det är precis som en lärare jag hade för många år sedan som rökte. Hon "slutade röka" under en månads tid, men började sedan sitt kedjerökande igen. -Jaja, nu har jag i alla fall bevisat för mig själv att jag kan sluta.
Nej, du har just bevisat att du INTE kan sluta.

För övrigt instämmer jag med föregående att det är på sin höjd högstadienivå på stavning och retorik.

Ändå är det intressant att man har lyckats hålla på så här såpass länge, för det har ju ändå fortgått ett tag med lanseringar och indragningar både här och där om vartannat. Man får intrycket av att det är cowboys och losers som försöker driva ett flygbolag tillsammans, frågan är vem som har backat verksamheten finansiellt då det ligger i sakens natur att cowboys och losers oftast inte har speciellt mycket egna pengar att sätta sprätt på men gärna drömmer ihop högtflygande planer för andras pengar.

Nu kan man väl bara spekulera. Men som styrelsesuppleant finns Mr. Constantin Maroufidis som enligt ett antal gamla artiklar varit inblandad i något (bolag?) som gick under namnet Fly Stockholm och uppenbarligen satsade på flygningar till Kurdistan.
Tydligen kan en välmående Irakisk magnat varit med på ett hörn.
Innan dess var samme Constantin inblandad på något sätt i MCA Airlines som givetvis gick omkull så det sjöng om det.

Kan det vara denne C M som sitter med kontakterna till investeringen ?
För det kan väl, inte ens i Sverige, finnas en bank med självaktning som skulle ställa upp ?

Eller kan Almi eller utvecklingsfond ligga bakom ?

Nytt flygbolag Arlanda-Kurdistan | Travel Report
Flygbolaget MCA Airlines Sweden AB i konkurs - Konsumentverket

Toppen