Senaste nytt

Ny flyglinje Karlstad - London

Valley

Medlem
Sådärja. Där tog det slut, i a f vad gäller 5 sept. Enligt notis i NWT idag kommer det enligt flygplatsen inte gå något plan till England den 5:e.

Undrar hur flygplatsen gör när man utvärderar ett erbjudande ?
Gör man över huvud taget en kontroll av bolag, ägare, mm. Man måste ju själva vara intresserade att veta att man bl a får sina pengar.
Det verkar ju som man hugger på allt och så får det reda upp sig efterhand.
 

Valley

Medlem
Märkligt nog är biljetterna KSD-FRA fortfarande bokningsbara på flyswedish.eu.

Där ser man vad dem bryr sig. Jag har på ett mycket fint sätt frågat dem om denna linje. Efter 8 dagar har man inte orkat svara mig, kanske har man semester fortfarande
 

MarcusC

Medlem
Där ser man vad dem bryr sig. Jag har på ett mycket fint sätt frågat dem om denna linje. Efter 8 dagar har man inte orkat svara mig, kanske har man semester fortfarande
Karlstad flygplats som inte svarar? De e väl trötta på FlySwedish fantastiska marknadsföring...
 

fly4fun

Medlem
Nu har man äntligen lagt ner och skyller på allt och alla, istället för att erkänna att man överskattat sin förmåga.

http://www.flyswedish.eu/

Nordic Air Sweden AB ställer in samtliga nu planerade reguljära flygningar.

Detta sker på grund av att tillräckligt passagerar underlag ej kunnat uppnås.

Samtliga bokade passagerare kommer att erhålla återbetalning till det kredit kort som använts vid betalning av resan,
vi arbetar för fullt för att detta ska ske så snabbt som möjligt.

För att prioritera återbetalningarn så kommer vi inte att ha möjlighet att besvara frågor per telefon utan hänvisar de kunder som har frågor att ställa dessa via e-post till: info@flyswedish.se

Bakgrund:
Nordic Air Sweden startade den 28 mars 2013 flygningar med syfte att knyta samman destinationer i Europa med de mindre regionerna i Sverige genom att erbjuda direkta och reguljära flygningar.
Dessa flygningar var framgångsrika och uppskattades mycket av de kunder som provade på att flyga direkt från Skellefteå och Karlstad till London.

När vi presenterade våra planer blev vi positivt bemötta hos de regionala aktörerna samt flygplatserna som utlovade olika former av stöd för att komma igång med den planerade verksamheten, medan media överlag basunerade ut den ena skandal profetian efter den andra.

Vi har bevisat att vi kan leverera den produkt vi marknadsfört genom att vi under våren framgångsrikt flugit sträckan Skellefteå-Karlstad-London under en månads tid.

Tyvärr så saknar vi för närvarande de finansiella resurserna för att klara av att bedriva en förlustbringande verksamhet under lågsäsong, varför vi ställde in flygningarna under sommaren med förhoppning om att genom marknasföring och det stöd som vi blivit lovade (skriftligen) skulle kunna återuppta trafiken i september.

Nu har det utlovade stödet uteblivit och vi tvingas anlita advokater för att driva in våra fordringar sammantaget med medias ständiga smutskastning så finner vi att vi inte längre är motiverade att bygga upp ett fungerande nätverk av flyglinjer, som skulle skapa stora möjligheter för företag, organisationer och individer, att utveckla sina verksamheter samt att locka nya investeringar till regionerna.

Vi kommer nu att fokusera på vår verksamhet ute i Europa.

Beträffande Konsumentverket och KO kan vi konstatera följande:
· I januari blev vi (först via media) informerade om att Konsumentverket har synpunkter på den information som då fanns på vår hemsida.
· Vi åtgärdade detta omgående genom att ändra den felaktiga informationen enligt KO’s och Konsumentverket synpunkter samt informerade om att ändringarna var gjorda.
· Trots att felaktigheterna inte längre finns så återkommer KO regelbundet med nya förelägganden om vite och stämning, hela tiden baserade på den information som fanns innan ändringarna enligt KO’s synpunkter genomförts.

Intressant att notera är att vår presentation av företaget är detsamma som alla andra virituella flygbolag i Sverige, vilka varken blivit granskade eller blivit ålagda att ändra något i sin marknasföring.

Vi upplever detta som en ren smutskastnings kampanj riktad mot företaget Nordic Air Sweden AB och ser fram emot att få en rättslig prövning där även KO’s och konsumentverkets agerande blir belyst.

Med Vänliga Hälsningar
Nordic Air Sweden AB

Nästan i klass med Bagdad-Bob
 

Valley

Medlem
Glad hela dan :p

Gillar ordet "framgångsrikt" som smugit sin in i detta stycke
"Vi har bevisat att vi kan leverera den produkt vi marknadsfört genom att vi under våren framgångsrikt flugit sträckan Skellefteå-Karlstad-London under en månads tid."

Då får vi se i vilken skepnad deras Europatrafik dyker upp i ........
 

Valley

Medlem
Man kan ju inte påstå annat än att man är konsekvent vad gäller sitt uppträdande. Skit genom hela kedjan, liksom....:)
 
Toppen