Senaste nytt

Ny F&F med SAS. Bokas 4-10 april -22

18-22 juli ARN-BER har kampanjpriser tex, även om det inte framgår direkt bra att det just är kampanjpriser. Men light-alternativet är borttaget i alla fall och priserna är vad man kan förvänta sig på kampanj.

Klickar du på i-symbolen för SAS GO SMART så ser du att det är bokningsklass V, vilket är kampanjens bokningsklass.

Visa bifogad bild 127882


Okej , vart läser man sig till vilka bokningsklasser som gäller ?
Jag letar specifikt till New York (EWR), Toronto (YYZ), Los Angeles (LAX).
Önska de fanns en låg priskalender för Plus…
 
Jag har inte fått mailet ännu.
Är det någon av er som fått det som kan kolla hur priserna ser ut ARN-LHR t/r 1-3/7?
36FC164C-D2E9-47E1-887E-7F7C2F67C1BF.png
156E14E5-7132-4CC2-BFC0-811DCFB83B65.png
 

palmen

Moderator
Okej , vart läser man sig till vilka bokningsklasser som gäller ?
Jag letar specifikt till New York (EWR), Toronto (YYZ), Los Angeles (LAX).
Önska de fanns en låg priskalender för Plus…
Brukar väl vara A för plus om jag kommer ihåg rätt. Sök via typ matrix eller liknande för att hitta datum som har A klass och sen gå in på sas.
 

TomJ

Medlem
På resor som är återbetalningsbara mot avgift har jag för mig att jag brukar kunna läsa vad denna avgiften är redan i första steget. Brukar ju vara i princip lika mycket som det kostar att boka en biljett helt utan avbokningsmöjlighet men i den här kampanjen kan jag inte hitta något.

Visst, man kan boka OM resan gratis till 72 timmar innan men vad hjälper det när det den dagen kommer inte finns kampanjpriser längre och man då måste boka om till en normal-prisad biljett som kostar skjortan?

Men, vart hittar jag vad det kostar att boka av? Måste jag gå igenom hela processen med namn, platser, osv osv innan jag får se det?
 

ptotheg

Medlem
Gud så lite tid det blev över till jobbet nu.. Har letat något i slutet på juli till södra europa med ungarna senaste dagarna och några hundringar ser ut att kunna sparas!
 
Brukar väl vara A för plus om jag kommer ihåg rätt. Sök via typ matrix eller liknande för att hitta datum som har A klass och sen gå in på sas.
Tack !
Försökte söka enligt [Tips] Hur man söker SAS Plus / SAS Plus Saver platser i kalendervy | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor men fick inga resultat , jag gör säkert fel. Jag kör nog med Google Flights istället.

Hittade t.ex. ARN-LAX för ca 6900 SEK med kampanjen mot ca 8800 SEK utan kampanjen, helt okej pris ändå
ARN-YYZ (Direkt) ca 7500 SEK med kampanj mot 10300 SEK utan
 
Last edited:
Toppen