Senaste nytt

Ny F&F med SAS. Boka senast 13.06.22

Jag bokade PMI från Arlanda med SAS under kampanjen.
Bägge flighterna flygs av Air Baltics A220-300. Hade aldrig vågat boka om det var ”Scandinavia” som varit carrier

Nja, det är en SAS flight i alla avseenden som bara utförs av Air Baltics metall och personal (jag flyger samma flight i Aug med familjen). Om det är konkurs du är rädd för så kommer en sådan, om det sker, otvivelaktigen se till att flighten ställs in

Nja, det är en SAS flight i alla avseenden som bara utförs av Air Baltics metall och personal (jag flyger samma flight i Aug med familjen). Om det är konkurs du är rädd för så kommer en sådan, om det sker, otvivelaktigen se till att flighten ställs in
Då flighten är i juli är det främst SPG strejkvarsel och ev strejk från 29/6 som gjorde att jag inte ville boka Scandinavia.
Visst kan SAS gå i konkurs i år men jag är övertygad om att det blir senare än i juli…

Då flighten är i juli är det främst SPG strejkvarsel och ev strejk från 29/6 som gjorde att jag inte ville boka Scandinavia.
Visst kan SAS gå i konkurs i år men jag är övertygad om att det blir senare än i juli…

Konkurshotet ligger definitivt längre bort än sommaren, man går nog inte den vägen när man är inne i den mest lukrativa perioden på tre år. Poängen är dock att dessa Air Baltic flyg sker helt i SAS regi.

Någon som har en kvalificerad gissning när nästa kampanj går av stapeln?

Givet hur hög beläggningsgraden är nu så finns det nog liten anledning att erbjuda rabatter.

Ska vi titta historiskt så var det ca ett år sedan man drog igång den fenomenala 4X kampanjen (samtidigt som F&F) men vi kan nog inte lita på säsongs-timade kampanjer som följd av det speciella läget i branschen och speciellt på SAS.

Last edited:
  • Gilla
Reactions: JKS
Toppen