Senaste nytt

Ny F&F med SAS. Boka senast 13.06.22

En del pendling Arlanda-Sturup bokat, 400sek enkel känns billigt, iofs inte flexibla men avgifter som kommer tillbaka utgör ändå en god del av totalen om det behöver bokas av.
Med risk för att "svära i kyrkan", men att säga att "400 sek känns billigt" när Ryanair flyger för omkring 100 sek samma sträcka är nog att ta i ;)

Med risk för att "svära i kyrkan", men att säga att "400 sek känns billigt" när Ryanair flyger för omkring 100 sek samma sträcka är nog att ta i ;)
400 är billigt.
Att sedan Ryan prisdumpar något extremt och går med stor förlust på biljetten för att försöka slå sig in på inrikes ska inte ses som "det nya priset".

Jämför 400 med alla andra alternativ av transport mellan Stockholm och Malmö så hittar du knappast billigare förutom just Ryan som har biljettpriser som inte en täcker kostnaden för flygbränsle på sträckan.

400 är billigt.
Att sedan Ryan prisdumpar något extremt och går med stor förlust på biljetten för att försöka slå sig in på inrikes ska inte ses som "det nya priset".

Jämför 400 med alla andra alternativ av transport mellan Stockholm och Malmö så hittar du knappast billigare förutom just Ryan som har biljettpriser som inte en täcker kostnaden för flygbränsle på sträckan.
Absolut, gäller att jämföra rätt saker.
Helt enig om att det troligtvis inte är "det nya priset" över tid, men ska man jämföra priset över denna kampanj (till 15 december) så anser inte jag att 400 SEK anses som billigt när Ryanair har billigare flyg många utav dagarna.
Sen är alltid termen "billigt" en definitions fråga som varje individ definerar olika, väger man även in poänginsamling/bagage etc så är nog priset snarlikt. Men om man bara ska pendla Arlanda-Sturup, som användaren skrev och endast bryr sig om priset så finns det bra mycket billigare än 400 SEK.

Helt enig om att det troligtvis inte är "det nya priset" över tid, men ska man jämföra priset över denna kampanj (till 15 december) så anser inte jag att 400 SEK anses som billigt när Ryanair har billigare flyg många utav dagarna.
Sen är alltid termen "billigt" en definitions fråga som varje individ definerar olika, väger man även in poänginsamling/bagage etc så är nog priset snarlikt. Men om man bara ska pendla Arlanda-Sturup, som användaren skrev och endast bryr sig om priset så finns det bra mycket billigare än 400 SEK.
SAS pris så ingår ju mer än grundpriset hos Ryan också, tex ingår kabinbagage och incheckad väska. Om man har behov av detta så blir priserna mycket närmare varandra.

Men självklart, är det bara transport A till B och inget annat så kommer Ryans nuvarande priser vara oslagbara. Perfekt för oss resenärer att priset finns då det skapar lägre priser generellt för de som vill flyga sträckan.

Användaren i det här fallet väger in även avgångstiderna, då står oftast valet mellan SAS och Bra i slutändan. Oavsett vilket tycker jag fortsatt att 400 är billigt, om det är billigast kan däremot diskuteras.

Har SAS helt släppt Tyskland. Tittade på 5-7 olika tillfällen till BER, FRA, MUC från GOT/OSL och alla har riktigt dåliga anslutningar eller kostar 3kkr/väg. Det gäller tjänsteresor så det är tidig eller sen resa som gäller.

Jag bokade PMI från Arlanda med SAS under kampanjen.
Bägge flighterna flygs av Air Baltics A220-300. Hade aldrig vågat boka om det var ”Scandinavia” som varit carrier

Toppen