Senaste nytt

Ny F&F med SAS. Boka senast 12/12-2022

mha321

Medlem
Tror inte det blir någon fler Friends and Family i den form som varit förut.
Detta eftersom alla befintliga aktier skall dras in så dessa rabatter till ägarna kommer ju inte finnas kvar.

Sedan om man kör kampanjer riktat mot de som har hög status kan ju vara något annat.
Det var väl kampanjer mot status innehavare som Friends&Family började, och delen mot aktieägare kom väl senare? Så kanske snarare tillbaka till grunderna isåfall?

Det vore intressant att se hur kampanjerna egentligen slagit ut. Med tanke på hur många gånger de kört dem så måste de åtminstone ha ansett att de var bra för affären. Förhoppningsvis har de också faktiska siffror på det. Men det vore också intressant att se om de har siffror på hur den har fungerat inom de olika målgrupperna.
 

hco

Medlem
Tror inte det blir någon fler Friends and Family i den form som varit förut.
Detta eftersom alla befintliga aktier skall dras in så dessa rabatter till ägarna kommer ju inte finnas kvar.
Jag delar din åsikt. Jag tror inte att det blir något mer. Slut på F&F för aktieägare.

Det vore kul om de gjorde något för de som har kvar aktier ända till slutet (tillräckligt många för att kvalificera sig för senaste F&F). "Old Friends and Family" eller något åt det hållet. Vill dom skoja till det lite kanske någon ordlek som anspelar på YOLO eller diamanthänder.

Not: Jag tror inte att det blir någon SAS Diamond Hands bagage tag. Bara att det hade varit kul.
 

palmen

Moderator
Tror inte det blir någon fler Friends and Family i den form som varit förut.
Detta eftersom alla befintliga aktier skall dras in så dessa rabatter till ägarna kommer ju inte finnas kvar.

Sedan om man kör kampanjer riktat mot de som har hög status kan ju vara något annat.
Detta var ju biljetter för anställda och EBD och EBP. Fullt möjligt att det försvinner, men troligtvis inte pga aktieägare vilket var något som tillkom för typ 2 år sedan.

Min gissning och förhoppning är att det kommer en innan maj är slut.
 

GOTBound

Medlem
Aktieägare som stått fast vid SAS sida senaste åren torde räknas in som friends, den typ av vänner som aldrig lämnar ett destruktivt vänskapsförhållande oavsett :eek:

SAS är för aktieägarna som den där vännen vi alla har periferin, ni vet den som gärna är med när det bjuds laget runt men aldrig någonsin plockat upp en nota själv :D.
 
Toppen