Själv blev jag för övrigt inte EBD som jag trodde utan EBP nästa period![]()
Själv blev jag för övrigt inte EBD som jag trodde utan EBP nästa period![]()
Hittar inget om detta, har just nu 71.000 baspoäng och bokat så att det kommer in 37.000 till. Av dessa 71 tusen är det ca 20 tusen intjänade på LH. Är det bara intjänade på SK som räknas för att bli EBD?
Har period 1 juni-31maj
Ställde denna fråga på ett SAS dialogmöte och fick svaret att det finns verktyg så att både cabincrew, gate m.fl ser diamondnivå. Att man ligger kvar med EBG prefix har att göra med bla. loungetillgång på andra delar i världen. Dvs man skall inte behöva stå och argumentera med någon som inte vet vad EBD är och tydligen tar det lång tid innan detta finns i alla system..Eftersom man (åtminstone till början) kommer att använda EBG-prefixet även för Diamond, så är jag ju lite nyfiken på om SAS i sina egna system (tänker nu framförallt det som finns tillgängligt vid checkin/gaten/på manifestet ombord) kommer att kunna se skillnad på guld och diamant. Inte minst vid opup-situationer så kan ju detta vara intressant.
Detta gäller även EBP står så i alla SK dokument att man är Pandion, men på övriga *A så är man SKGEftersom man (åtminstone till början) kommer att använda EBG-prefixet även för Diamond, så är jag ju lite nyfiken på om SAS i sina egna system (tänker nu framförallt det som finns tillgängligt vid checkin/gaten/på manifestet ombord) kommer att kunna se skillnad på guld och diamant. Inte minst vid opup-situationer så kan ju detta vara intressant.
Detta gäller även EBP står så i alla SK dokument att man är Pandion, men på övriga *A så är man SKG