Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Halloj alla BC:are! Jag är ny här och har sökt och letat - men inte hittat så jag vänder mig till er. När man är EB gold efter 1:a april - gäller fortsatt då att man får 25% extra baspoäng? Jag hittar endast att 15% extra för silver försvinner. Tack på förhand :)

Halloj alla BC:are! Jag är ny här och har sökt och letat - men inte hittat så jag vänder mig till er. När man är EB gold efter 1:a april - gäller fortsatt då att man får 25% extra baspoäng? Jag hittar endast att 15% extra för silver försvinner. Tack på förhand :)

Välkommen! Japp, Gold (och Diamond) har fortfarande 25% efter EB2.0.

Last edited:

Välkommen till BC! Både Guld och Dimond kommer ha 25% extra intjäning, däremot som du sagt inget extra för silver.

1) Vi som reste på Prag-kampanjen i höstas fick 50.000 basic points bonus. Räknas dessa in för att nå Diamant?
När jag kollar på mina Eurobonus sidor så stod det i Feb "Baspoäng intjänade denna period: 97000" men under "Intjänade poäng de senaste 12 månaderna, Flyg: 47000". Hur många poäng hade jag, 47k eller 97k.

2) Den 26 feb gjorde jag en resa som gav 4000 poäng, men dom kom in på kontot först idag (mars), men min kvalificeringsperiod var till 28 feb, så mitt konto "nollställdes" innan poängen kom in för feb. Kommer SAS se att poängen hör till förra perioden?

3) Kommer jag få Diamant och hur lång tid tar det i så fall?

1) Vad jag förstår så är det baspoäng som är nivågrundande, vad de är intjänade på spelar nog ingen roll?
2) Vet ej - men tycker de borde se att resan genomfördes inom ramarna för kvalificeringsperioden?
3) Om du var 100.000+ under din kvalificeringsperiod så från 1:a april antar jag :cool:

Toppen