Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Fler poäng hade ju varit en variant. +35% istf +25% med EBG. Det hade lockat!
Per

Absolut, men dom verkar ju vara livrädda att saker ska kosta. Tog ju bort 15% på silver. Går inte att äta mackan och ha den kvar.. eller hur man nu säger. Man måste acceptera att statusnivåerna kostar kortsiktigt på balansräkningen om man ska ha ett bonusprogram som ger något.

Absolut, men dom verkar ju vara livrädda att saker ska kosta. Tog ju bort 15% på silver. Går inte att äta mackan och ha den kvar.. eller hur man nu säger. Man måste acceptera att statusnivåerna kostar kortsiktigt på balansräkningen om man ska ha ett bonusprogram som ger något.
Och där får man ju säga till SAS försvar att:
a/ grundtilldelningen är bra/ok eftersom man ju har en hög grundnivå på miles vid korta flighter
b/ det är mycket förmånligt att plocka ut bonusresor eftersom avgifterna är så låga (FRA-JFK t/r med LH är 470 EUR har jag för mig, ARN-EWR 275 kr med SAS).
Det är väl inte många andra bolag som har b/?
Och det är ju schysst och kanske lite svenskt att ha en hög grundtilldelning istället för att ge 50% på Silver och 75% på Guld som Delta har?
Per

Ja, lansera en ny nivå.. men för vad egentligen. Ge oss ett sug SAS!!
Concierge a la Amex/Eurocard Platinum är rätt ointressant, man vill ha något kopplat till flyget. Vill kunna flasha med kortet på planet. Vill gärna vilja ha kortet :( Folk kanske tycker man klagar, men min ärliga känsla är besvikelse. Upp till SAS att skapa sug för mig. Och känner jag så känner nog flera så.

* Bättre bonusresor. Trist att åka bonusresor då man inte får legs/poäng. Inget supercitament för mig. Vill ju åka på resor för att kunna få access till saker som lounge/fast track/flasha...
* Poäng never expiry, helt ointressant - ickefråga.
* Ge bort guld. Frugan åker ju med mig. Ge bort till farsan kanske som åker 4-5 gånger... men ointressant.
* Soft landing.. jahaja.. är kanske okej, men inget vill-ha grej.

Lyxa till det för Diamond! Låt dom ta plats och vara finare än resten!

* Halva priset på ombord-sortimentet.
* 2 upgrade vouchers
* Inbjudan till årligt julbord

Jag vet att ni SAS är rädda för att tappa pengar - men ni måste våga det få kosta om ni vill att folk ska vilja "levla".

Men jag är all for SAS, never Norwegian.

Jag tycker det är bra att det sker en differentiering men jag kan väl hålla med om att nya eurobonus inte ännu rockat världen, sen om jag är så mycket för flashfaktorn vet jag inte men men. Däremot kan jag förstå din poäng om att skapa sug, om man vill knyta till sig extremt hög frekvens på resenärerna borde väl officiella livstidsnivåer vara otroligt lockande? Någonting i stil med finnairs lifetime-tiers Finnair Plus Lifetime - Finnair - Sweden .

Uenig med din "tro", husk at programmet er i en snuoperasjon nå og store endringer er i laget. Hvorfor man må gå ut i fra at ingen ting kommer til å skje og ellers generelt gå ut i fra et negativt standpunkt må være noe sær-skandinavisk.... hehe :)

Er det for man er redd for å bli skuffet at man ikke tør håpe/være positiv? :p

Ha ha. Var nog mer baserat på faktiskt erfarenhet. :)

Fråga: Vad betyder “Utökad tillgång på bonusresor”?

Svar: Om våra ordinarie bonusresor är slut, men det fortfarande finns plats kvar på planet, så kan Diamant-/Guldmedlemmar ändå boka resor till ett fast poängpris. Guldmedlemmar erbjuds dessa biljetter på SAS Europadestinationer och Diamantmedlemmar på samtliga SAS-linjer över hela världen.

Hur tolkar ni det här? Ett fast poängpris, är det samma pris som idag eller får man betala ett påslag utöver dagens pris för att SAS ska släppa till fler platser?

Mina indikationer från EB Kundtjänst är att det kommer ett bli ett högre poäng pris, men det är inte klart än. Tråkigt, då blir ju Diamond ännu mindre intressant/helt ointressant som ny premium nivå, Fler "vanliga" bonusresor var den enda fördelen jag kunde hitta!

Jag kan tyvärr bara hålla med den allmän åsikten på forumet att det helt enkelt är för lite "perks" i Diamond för att locka fler resenärer till SAS. Dom som redan idag reser för 100.000+ poäng blir förstås Diamond, men inga nya 100.000+ resenärer lär ju komma till SAS? (Naturligtvis med undantag av dom som redan ligger på 90-95 tusen poäng och är en endaste MR ifrån :))

Mina indikationer från EB Kundtjänst är att det kommer ett bli ett högre poäng pris, men det är inte klart än. Tråkigt, då blir ju Diamond ännu mindre intressant/helt ointressant som ny premium nivå, Fler "vanliga" bonusresor var den enda fördelen jag kunde hitta!

Jag kan tyvärr bara hålla med den allmän åsikten på forumet att det helt enkelt är för lite "perks" i Diamond för att locka fler resenärer till SAS. Dom som redan idag reser för 100.000+ poäng blir förstås Diamond, men inga nya 100.000+ resenärer lär ju komma till SAS? (Naturligtvis med undantag av dom som redan ligger på 90-95 tusen poäng och är en endaste MR ifrån :))

På pendlarträffen i Luleå för en vecka sedan sa SAS att det exakta påslaget inte var bestämt, men att det inte handlade om 100 procent. Det som sades var: "Jag vet inte om det blir 30-40-50-60 procent" eller något sånt. Det går heller inte att kombinera med 2-4-1 i början.

På pendlarträffen i Luleå för en vecka sedan sa SAS att det exakta påslaget inte var bestämt, men att det inte handlade om 100 procent. Det som sades var: "Jag vet inte om det blir 30-40-50-60 procent" eller något sånt. Det går heller inte att kombinera med 2-4-1 i början.

Surt... Då är ju inte den "förmånen" en förmån heller :(. Vad är då kvar som förmån, Guld till frugan?
Man kan ju undra hur dom tänker, det var ju till och med bättre förr i tiden då "dubbel-guld" hade bättre tillgång på vanliga bonus platser!

Toppen