Senaste nytt

Ny Champagne i Club Europe?

Allvarligt? Du tänkte boka en flygresa för den god kvartsflaskan champagne på planet? Vilka bra champagner (som är ditt stora intresse) serveras i kvartsflaskor ombord flygplan värda att köpa en flygbiljett för (bortsett från Pommery så klart)?
Tycker inte det låter mycket märkligare än alla dom som flyger omvägar enbart för poängens skull osv. Forumet är ganska fullt av människor med "extrema" beteenden. Det som är lite roligt med det här forumet :) bland icke-businessclassare blir man ganska lätt stämplad som en galning däremot :p

Det var nog senaste inofficiella "BC"-resan som satte sista spiken i kistan. Det drev upp genomsnittliga antalet Champagne per flight genom taket och nu var de tvungna att spara in här... ;)

Allvarligt? Du tänkte boka en flygresa för den god kvartsflaskan champagne på planet? Vilka bra champagner (som är ditt stora intresse) serveras i kvartsflaskor ombord flygplan värda att köpa en flygbiljett för (bortsett från Pommery så klart)?

Ja absolut :) Vet faktiskt inte så många bolag som serverar just i piccolo storlek.. Hoppas SAS tar tillbaka champagne på europa-linjer, även om det så skulle utgå en kostnad trots plusbiljett. :-D

Fast vi fick nog inte mer än 2 flaskor per person då, så det kan inte ha varit så farligt. :)

Jag tror att det möjligtvis fanns nån "VIP" i kabinen som fick 3 flaskor... ;-)

Va! Fick ni bara 2-3 påvar? :) Skönast när Purser röd i ansiktet springer förbi rad 1-2 med ett gäng BAEC Guld bak till rad sjuhundratusen med 2 flaskor Pommery till ESSA och jth.. Pinsamt tyckte han :)

Testade en flaska av nya skumpan idag. Det funkar.. Svårare har jag att 11:50 från Arlanda = Extended Breakfast!

Satt bredvid en intressant person i ledningsgruppen på Avios (som är ett British Airways Ltd dotterbolag) och fick svar på ett antal intressanta frågor om "internal billing" mellan bolag på bonusresor.

Trasig lampa på plats 4D, svart tejp på bagagehyllan över 3A-C, och Extended Breakfast klockan 11:50 gjorde att purser kom med formulär på sin iPad som hon ville att jag skulle signera för 5 000 Avios. Jag sa att jag tyckte det var pinsamt, hon sa att hon tyckte det var korrekt feedback. Man vill inte hamna i gnällgruppen, men 5 000 sitter ok.

Heidsieck Blue Top had annars fått rätt bra omdömen, bl a i DN (betyg 4 "fynd"). Har inte testat själv, men helt illa verkar det inte vara?

Va! Fick ni bara 2-3 påvar? :) Skönast när Purser röd i ansiktet springer förbi rad 1-2 med ett gäng BAEC Guld bak till rad sjuhundratusen med 2 flaskor Pommery till ESSA och jth.. Pinsamt tyckte han :)

Testade en flaska av nya skumpan idag. Det funkar.. Svårare har jag att 11:50 från Arlanda = Extended Breakfast!

Satt bredvid en intressant person i ledningsgruppen på Avios (som är ett British Airways Ltd dotterbolag) och fick svar på ett antal intressanta frågor om "internal billing" mellan bolag på bonusresor.

Trasig lampa på plats 4D, svart tejp på bagagehyllan över 3A-C, och Extended Breakfast klockan 11:50 gjorde att purser kom med formulär på sin iPad som hon ville att jag skulle signera för 5 000 Avios. Jag sa att jag tyckte det var pinsamt, hon sa att hon tyckte det var korrekt feedback. Man vill inte hamna i gnällgruppen, men 5 000 sitter ok.

Det är så dåligt, instämmer. Inget annat än besparingar. Dom lade om tiderna så att Lunch severas på flighter som startar 12:00 t.om. 14:00. Men man sålde det som önskemål från kunderna... självklart var det så :rolleyes:

Toppen