Senaste nytt

Ny Amex Elite-kampanj om 90 000 poäng, ansök senast 9 oktober 2024

Solomun

Medlem
Möts av en ny banner på SAS hemsida, verkar vara en ny kampanj på g. Inte uppdaterats på Amex egna hemsida ännu, där visas fortfarande den gamla kampanjen om ynka 30 000 poäng när man klickar sig vidare från SAS hemsida.

Mitt förra Amex sas upp 24/10 2023, får hoppas denna kampanj sträcker sig oktober ut :p

Screenshot_20240910_011843_Chrome.jpg
,

.Screenshot_20240910_012019_Chrome.jpg

Last edited:
Har det varit såhär bra erbjudande tidigare?
Hösten 2022 fick man 100k poäng, då behövde man inte heller vara medlem 12 månader för att behålla alla poäng.

Var ju själv med och bidrog till att den nya regeln om 12 månader infördes. Fick sambon att gå med under 100k kampanjen, när poängen delades ut några månader senare bokade vi snabbt en resa i business till Seychellerna och sa upp hennes kort. Blir ev. att signa upp henne igen nu, tveksam till att kampanjen håller på oktober ut så min "cool down period" hinner ta slut :cool:

Last edited:
Hösten 2022 fick man 100k poäng, då behövde man inte heller vara medlem 12 månader för att behålla alla poäng.

Var ju själv med och bidrog till att den nya regeln om 12 månader infördes. Fick sambon att gå med under 100k kampanjen, när poängen delades ut några månader senare bokade vi snabbt en resa i business till Seychellerna och sa upp hennes kort. Blir ev. att signa upp henne igen nu, tveksam till att kampanjen håller på oktober ut så min "cool down period" hinner ta slut :cool:
Det blir ju lika mycket poäng som nuvarande 45k värvningskampanj så de kanske bara byter ut den. Den är ju egentligen bättre då du får dina poäng direkt, brukar ju få vänta länge på sign-up poängen.

För er som är insatta…
Hur är värdet av Sky Team poängen jämfört med tidigare Star Alliance?
Minimal skillnad förutom någon zon som blev dyrare och en annan som blev billigare.
En viktig skillnad att nämna är dessutom att tre bolag i Sky Team har dubbla priser från ordinarie prislista. Vietnam Airlines, Air Europa och något mer östasiatiskt bolag.

Toppen