Senaste nytt

Nu säger jag upp mitt AmEx Platinum

En sån där skrivning har jag inte sett hos amex Platinum så verkar ju vara något som talar för amex. Tre timmar låter ju jäkligt långt om det är ett krav. Men ”annan tid” kanske talar för att det kan vara kortare transfer också?
Det står ju "eller annan tid enligt transportörens/reseföretagets anvisning." så då borde ju det vara i sin ordning om du har allt på en biljett. 2 respektive 3 timmar är väl om du inte har en genomgående biljett, vilket ju är alldeles lysande om det faktiskt är så, dvs man kan boka USA och vidare och få ersättning om man missar bytet.

Det står ju "eller annan tid enligt transportörens/reseföretagets anvisning." så då borde ju det vara i sin ordning om du har allt på en biljett. 2 respektive 3 timmar är väl om du inte har en genomgående biljett, vilket ju är alldeles lysande om det faktiskt är så, dvs man kan boka USA och vidare och få ersättning om man missar bytet.
Isf är det ju väldigt bra. Jag tänkte att genomgående biljett alltid borde vara godkänt.

Jag som definitivt får bra värde för avgiften för mitt Platinum, tycker däremot att eventdelen här helt värdelös om man inte bor i Stockholm.

Hade jag inte rest relativt mycket, så hade jag absolut avslutat kortet. Skulle absolut säga att kortet är för frekventa resenärer. Lounger, 3xrewards, försäkring osv.

För den som inte reser mycket men ändå kan tänka sig att spendera en del i avgift så tycker jag Elite är ett bra val. 20000 statusgrundande poäng, 20p EBpoäng/100kr, nästan lika bra försäkring som Platinum och möjlighet till 2 vouchers. Dessutom är du garanterad silvermedlem i Eurobonus och får tex historiskt loungetillgång sora delar av sommaren och ett par veckor under vintern.
Alltså mer anpassat för poängsamlaren, men
Med fördelar även för resenären.
Så en person som mig som bor i Göteborg, har alltså noll lönsamhet vad gäller event?

IMG-20190517-113806-130.jpg

För mig som bor i Stockholm är eventen helt klart en förmån som är uppskattad. I fredags var jag på AmEx motorbåtsdag och tittade på båtar, drack champagne, käkade kanapéer samt provsatt McLarens.
Till det eventet fick även vi som har Elitkortet en inbjudan till.

Om lounge + en bra reseförsäkringen är det viktiga (och att du resa någon enstaka gång per år) vore inte AmEx Gold vara ett bra alternativ:
- 4st gratisbesök för huvudkortsinnehavare, 2st för extrakortet.

Om jag inte missminner mig kan man snacka bort årsavgiften för Gold så det borde ju vara en ganska bra deal.

Toppen