Senaste nytt

Nu när jag snart nått mitt mål blir jag snål....behöver råd

Bonusresor i Economy long haul och uppgraderingar för poäng är oskick som bör undvikas i största mån.

Jag tycker det är väldigt intressant att det är så många som hyser så mycket agg mot att boka ekonomi-biljetter för poäng. För er som verkligen tycker att resan är viktigare än målet förstår jag det såklart men tycker det är väldigt onödigt att vara så kritisk. Allt beror väl på vilka behov man har?
För mig som varje sommar reser med fru och två små barn till Halifax, Kanada så är det otroligt smidigt att med två vouchers kunna boka resa för hela familjen för 140000 poäng och 7000ish-kronor i skatter. Denna resa kostar i runda slängar 35-40000kr om jag skulle köpa resan. Med bonusresa kan jag avboka allt 24h innan om det blir förändringar. Det är värt så mkt mer än att behöva spara poäng dubbelt så länge för att åka business med två barn som har myror i brallorna. Så till er som är så sjukt skeptiska kanske det kan vara läge att inte utgå från er själva utan vilka behov olika människor har. Så till trådskaparen, hitta den smidigaste lösningen utifrån dina preferenser och behov inte från vad vissa tycker är bästa värde på poäng. Trevlig helg!

Jag bokade en del economy för poäng i Japan, men där betalar man ju knappts skatter så känndes lätt värt det. Istället för ca 2000 kr enkel blev det på de olika flygen runt 5000 (kommer inte ihåg exakt) Avios plus ca en femtilapp i skatter.

Toppen