Palle Kuling
Medlem
Har inte telefonsamtal gått ner över lag sen "alla" börjat använda sociala media/appar/mail(i telefonen) för att kommunicera? "Fria" minuter till trots. Tror inte jag kommer uppleva det som något större störningsmoment ombord.
Många är ett relativt begrepp... teknik för telefoni ombord har funnits tidigare (jfr fcx och doktorns inlägg ovan) i omgångar och det verkar inte framstått som ett större problem då.Jag tror det finns många som inte bryr sig om det kostar 20 kr/min ifall samtalskvaliteten är tillfredställande. Många tillbringar timmar på telefon för 12-18 kr/min roamande under sina resor så skillnaden är inte speciellt stor.
Agree!I ärlighetens namn är internet ett större problem. Telefon har jag aldrig sett någon använda ombord trots att en hel del bolag har erbjudit det. Däremot har jag sett folk köra skype och facetime via internetuppkopplingar ombord. Rent krasst kan man väl säga att det nog är en handfull affärsresenärer som kan tänka sig ringa till dessa priser men det är rätt många av alla resenärer som skulle kunna tänka sig köra lite skype ombord.