Man läger ett formellt klagomål och inte ett "ärende". Säger du så kommer det prioriteras oftast!Hur lyckades du få Amex att hjälpa dig? Jag har samma problem, men kvalificeringsperiod går ut i månadsskiftet och jag har fortfarande inte sett några poäng.
Jag ska göra ett försök.
Det mailet fick jag också.Fick ett mail igår av AMEX, som skrev att mitt Eurobonusnummer var felaktigt. I mailet bad de mig att höra av sig för att rätta till Eurobonusnumret.
Idag när jag ringde sade han på telefon att Eurobonusnumret är korrekt men att poängen studsat tillbaka på grund av något problem med överföringen, som inte hade något med EB-numret att göra. Utan att jag sade något själv, sade han hos AMEX att han ska öppna upp ett case med tekniker som kommer lösa det, och utan att jag själv sade något, sade han att det kommer lösa sig och att de kommer datera poängen rätt.
Verkar vara vanligt detta hos AMEX nu och att de vet hur de ska göra för att lösa dessa sorters fall.
Jag har inte tappat men har uteblivet guld för föregående år, hade det inte sedan innan alltså, brytdag 31/5. Jag funderar starkt på att säga upp kortet och ändå kräva mina 20k retroaktivt för att sedan återansöka i mars -24. Vanligtvis hade jag inte gjort så men det är uppenbarligen någon som ritar om spelplanen. Jag uppgraderade den 1/12-22.Är det någon som tappat sin guldnivå pga detta problem? Inne på mitt sjätte raka år som guld. Känns oerhört trist att tappa detta år pga tekniska problem.
Skickat från min iPhone med Tapatalk