Senaste nytt

Nu har Amex klantat sig.. kan de bakdatera statuspoäng?

Lupus

Medlem
Hur lyckades du få Amex att hjälpa dig? Jag har samma problem, men kvalificeringsperiod går ut i månadsskiftet och jag har fortfarande inte sett några poäng.
 
Jag ska göra ett försök. :)

Löste det sig för dig? Jag har samma problem. Behöver få mina poäng innan månadsskiftet. Ringt både Amex och Sas och dom verkar inte förstå vad felet beror på. För att lägga in ett klagomål är det någon speciell process? Eller är det bara att kontakta Amex supporten genom telefon?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Fick ett mail igår av AMEX, som skrev att mitt Eurobonusnummer var felaktigt. I mailet bad de mig att höra av sig för att rätta till Eurobonusnumret.

Idag när jag ringde sade han på telefon att Eurobonusnumret är korrekt men att poängen studsat tillbaka på grund av något problem med överföringen, som inte hade något med EB-numret att göra. Utan att jag sade något själv, sade han hos AMEX att han ska öppna upp ett case med tekniker som kommer lösa det, och utan att jag själv sade något, sade han att det kommer lösa sig och att de kommer datera poängen rätt.

Verkar vara vanligt detta hos AMEX nu och att de vet hur de ska göra för att lösa dessa sorters fall.
 

gneken

Medlem
Fick ett mail igår av AMEX, som skrev att mitt Eurobonusnummer var felaktigt. I mailet bad de mig att höra av sig för att rätta till Eurobonusnumret.

Idag när jag ringde sade han på telefon att Eurobonusnumret är korrekt men att poängen studsat tillbaka på grund av något problem med överföringen, som inte hade något med EB-numret att göra. Utan att jag sade något själv, sade han hos AMEX att han ska öppna upp ett case med tekniker som kommer lösa det, och utan att jag själv sade något, sade han att det kommer lösa sig och att de kommer datera poängen rätt.

Verkar vara vanligt detta hos AMEX nu och att de vet hur de ska göra för att lösa dessa sorters fall.
Det mailet fick jag också.
Ringt in och uppgett mitt Eurobonusnummer och då kunde de se att det var fel, men det är fortfarande fel på överföringen och de har skapat ett case åt mig också och säger att "tekniker" jobbar på en lösning. De kan inte säga när detta är åtgärdat. Men i och med att vi vet att vissa har haft problem sedan november 2022 med att få sina statuspoäng så ser det inte ljust ut.
 
Är det någon som tappat sin guldnivå pga detta problem? Inne på mitt sjätte raka år som guld. Känns oerhört trist att tappa detta år pga tekniska problem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Dawes

Medlem
Är det någon som tappat sin guldnivå pga detta problem? Inne på mitt sjätte raka år som guld. Känns oerhört trist att tappa detta år pga tekniska problem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har inte tappat men har uteblivet guld för föregående år, hade det inte sedan innan alltså, brytdag 31/5. Jag funderar starkt på att säga upp kortet och ändå kräva mina 20k retroaktivt för att sedan återansöka i mars -24. Vanligtvis hade jag inte gjort så men det är uppenbarligen någon som ritar om spelplanen. Jag uppgraderade den 1/12-22.
 
Toppen