Senaste nytt

Nu går det att köpa biljetter med Norwegian till New York och Bangkok, från SEK 2163

<blockquote><strong>Andreas Eriksson;90495 wrote:</strong> Ni som bokade premiärturen till New York den 30 Maj, vad kostade den precis vid släpp? fick ni den för 900 SEK?</blockquote>
<br />
Utresan: 2764kr<br />
Hemresan: 964kr<br />
<br />
Precis när jag klickat "boka" så sa den att "biljettpriset du försöker boka är inte längre tillgängligt" och höjde priset. Snyggt Norwegian ;)

<strong>SAS</strong><br />
<br />
Stockholm (ARN) - New York (EWR) , fr 7 jun 2013 (Economy - Fixed) , Vuxen 3293 SEK <br />
<br />
New York (EWR) - Stockholm (ARN) , må 10 jun 2013 (Economy - Fixed) , Vuxen 3357 SEK <br />
<br />
Serviceavgift 30 SEK <br />
<br />
<strong>Totalpris: 6680 SEK</strong><br />
<br />
<br />
<strong>Norweigan</strong><br />
<br />
Stockholm-Arlanda - New York<br />
<br />
Fredag 7. jun 2013 kl.17:05 - Terminal: 5, Resväg DY7005 - LowFare, Trafikeras av Norwegian Long Haul<br />
<br />
1 Vuxen, 2 699 SEK<br />
1 x Plus-paket, 499 SEK (1 x Nice&amp;Tasty-meny , 1 x Platsreservation , 1 x Förbetalt incheckat bagage)<br />
<br />
New York - Oslo-Gardermoen<br />
<br />
Måndag 10. jun 2013 kl.21:00 - Terminal: 7, Resväg DY7002 - LowFare, Trafikeras av Norwegian Long Haul<br />
<br />
Oslo-Gardermoen - Stockholm-Arlanda, Tisdag 11. jun 2013 kl.15:00, Resväg DY816 - LowFare<br />
<br />
1 Vuxen, 2 874 SEK<br />
1 x Plus-paket , 499 SEK (1 x Nice&amp;Tasty-meny , 1 x Platsreservation , 1 x Förbetalt incheckat bagage )<br />
<br />
Totalpris inkl. skatter och avgifter<br />
<br />
<strong>6 571 SEK</strong><br />
<br />
Kan ej se vinsten i att flyga med Norweigan om man nu int får tag i riktiga vrakpriser å int har ngn skillnad när man åker:confused:

Varför i all sin dar måste man köpa mat på flyget!? <br />
<br />
Ät hemma ORDENTLIGT innan ni åker, gå på pizzeria i Märsta eller gör något annat billigt?<br />
<br />
Jag brukar alltid äta hemma ordentligt, sedan packa med några mackor + typ risifrutti som jag äter på flygplatsen innan säkerhetskontrollen, sedan köper jag något på flygplatsen.. typ 2 påsar godis och en dricka och jag klarar mig då upp mot 20 timmar om jag så vill utan att bli hungrig..:p<br />
<br />
Skulle aldrig betala så här dyrt för maten.<br />
Sen, varför måste ni välja plats? Spela roll vart man sitter när man åker ekonomi? Du har ju en plats garanterad...ja, såvida man inte måste ha nödutgångsplatser pga superlånga ben då..:confused:<br />
Bagage tar man ju gärna, men det är allt. <br />
<br />
Att åka från New York till Stockholm Arlanda MED 1 väska incheckad (perfekt tid, avgång sent från JFK) och betala 1100 SEK, det är något helt otroligt billigt... även hur mycket jag ogillar Norwegian så är det ett riktigt bra pris och jag är mycket glad att möjligheten finns då det öppnar upp för enkelresor (F-Award) och sedan billigt tillbaka.

Jag antar att vi som hänger på denna sida (de flesta iaf) inte är intresserade av en DY-biljett för samma pris som en biljett från ett alliansbolag. <br />
<br />
Dock inte lika säker på att alla resonerar likadant, eller ens är medvetna om alternativen.<br />
<br />
Jag trodde faktiskt att servering på flygningar över en viss tid var tvång. Trodde det var därför t.ex Iceland Express inte erbjöd mat, då de mellanlandade i KEF..<br />
<br />
Angående mat på flyget: Jag är troligen den SAS mjölkat på mest pengar i form av ombordservering:p <br />
Då jag varit elitidrottare behövde jag äta ständigt... Nu väger jag 10kg mindre, så det går inte åt lika mycket föda:)<br />
<br />
Uppskattar annars Norwegians intåg på Long haul. Jag får möjligheten att klämma in en extra New York resa varje år om jag lyckas boka lägstapriserna. 2.500SEK betalar jag normalt för en flygning inom Europa...<br />
<br />
3.500SEK T/R är nog mitt maxpris för att flyga med Norwegian. Över det tycker jag differensen mot andra bolag är för liten för att motivera valet. :)

Det som andra har inte påpekat är att man kan köpa enkelresa till/från New York/Bangkok med vettigt pris.<br />
Det ÄR jättestort fördel i vissa lägen.<br />
<br />
Jag kommer ihåg att jag bokade Malaysia Airlines(MH) enkelresa biljett hem för min kollega som åkte till Atlanta. Det kostade runt 2.000 SEK inkl. skatter+ anslutningsflyg med Delta. Men efter MH drog ner New York-Stockholm hade inte andra flygbolag vettiga enkelresa priser.<br />
<br />
När det gäller till/från Bangkok tror jag att Air Berlin har haft okej pris för enkelresa.

<blockquote><strong>AHO;90515 wrote:</strong> Det som andra har inte påpekat är att man kan köpa enkelresa till/från New York/Bangkok med vettigt pris.<br />
Det ÄR jättestort fördel i vissa lägen.</blockquote>
<br />
Är det inte det jag sagt hela tiden:confused:<br />
Eller missförstod jag dig nu kanske...

<blockquote><strong>Palazzi;90510 wrote:</strong> <br />
3.500SEK T/R är nog mitt maxpris för att flyga med Norwegian. Över det tycker jag differensen mot andra bolag är för liten för att motivera valet. :)</blockquote>
<br />
Min gräns går vid 2500 SEK (om jag någon gång åker ToR)<br />
Många alliansbolag erbjuder 4000 SEK ToR (vid reor) och då med en del miles, plus allt annat som ingår.<br />
<br />
Förresten, är det sant att man kan ändra sin biljett på Norwegian även fast den är lägsta möjliga klass?<br />
Dvs, jag har en biljett värd 1160 SEK (från JFK till ARN)<br />
<br />
Om jag inte vill åka, kan jag exempelvis betala 250 SEK och ändra den biljetten till ARN-LLA ToR? <br />
Har för mig att jag läste mig till det men är ej säker.<br />
Bra flexibilitet om så är fallet!

<blockquote><strong>Andreas Eriksson;90519 wrote:</strong> Är det inte det jag sagt hela tiden:confused:<br />
Eller missförstod jag dig nu kanske...</blockquote>
<br />
Jo, men det börjar bli många sidor i tråden nu. Lätt att missa något.. :)<br />
<br />
Som sagt. 963SEK NYC-ARN är ovärdeligt efter en bonusresa i C/F, från Europa till Nordamerika

<blockquote><strong>Andreas Eriksson;90521 wrote:</strong> Min gräns går vid 2500 SEK (om jag någon gång åker ToR)<br />
Många alliansbolag erbjuder 4000 SEK ToR (vid reor) och då med en del miles, plus allt annat som ingår.<br />
<br />
Förresten, är det sant att man kan ändra sin biljett på Norwegian även fast den är lägsta möjliga klass?<br />
Dvs, jag har en biljett värd 1160 SEK (från JFK till ARN)<br />
<br />
Om jag inte vill åka, kan jag exempelvis betala 250 SEK och ändra den biljetten till ARN-LLA ToR? <br />
Har för mig att jag läste mig till det men är ej säker.<br />
Bra flexibilitet om så är fallet!</blockquote>
<br />
Jag förstod inte heller detta med flexibiliteten... Verkar konstigt om flexibiliteten är bättre än på reguljära bolag, men jag gjorde samma tolkning som dig.

Toppen