Senaste nytt

Nu finns bonusbiljetter med SAS Stockholm - Los Angeles

Är det 5000 i tillägg för C (inrikes F) och är det för t o r?

Ja, för C-klass.

Ja, om du använder en voucher (som du verkar ha gjort). Det handlar ju i själva verket om att du bokar om en SAS-award t/r till USA i C för 100k (50k/pers med voucher) till att bli en Star Alliance-award t/r till USA i C som kostar 110k (55k/pers med voucher). Således skillnad på 5000 poäng samt skatter och bränsletillägg på inrikesflighten.

• Gilla
Reactions: Alf
Är det 5000 i tillägg för C (inrikes F) och är det för t o r?

Åker man bara SAS så kostar det 100 000 poäng ToR. Har man fler bolag än SAS inblandade så är det 110 000 poäng. Med 2-4-1 så blir skillnaden 5000 poäng.

På avgångar som bara har First och Economy betalar man Business-priset för First.

• Gilla
Reactions: Alf
Så, då var även jag inbokad på en helg. C t/r till LAX för 50000p och 359kr är inte fy skam!

Ni som har koll på hur det går med ombyggnaden - hur stor är sannolikheten att jag får nya kabinen? Med andra ord, om vi för sakens skull räknar bort LAN-kärran och andra omständigheter, hur stor andel av SAS flotta med A330/340 kommer vara ombyggda i början på april med nuvarande plan?

Ni som har koll på hur det går med ombyggnaden - hur stor är sannolikheten att jag får nya kabinen? Med andra ord, om vi för sakens skull räknar bort LAN-kärran och andra omständigheter, hur stor andel av SAS flotta med A330/340 kommer vara ombyggda i början på april med nuvarande plan?

Jag har inte sett ngt nyare än planen i den här posten:
SAS första A340 som får nya kabinen | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Dvs i april bör max 2 av 7 A340 ha gamla kabinen + LAN-kärran som inte får ny Business/Go, men kanske nya Plus (?).

Också oklart om LAX kommer trafikeras med A340 eller de 2 nya A330E som ska levereras (våren?) 2016. (Min teori är att LAX slingas med EWR från ARN ungefär som HKG/ORD gör. Den teorin är dock inte baserad på ens en kontroll mot tidtabellerna om det är rimligt.)

Jag har inte sett ngt nyare än planen i den här posten:
SAS första A340 som får nya kabinen | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Dvs i april bör max 2 av 7 A340 ha gamla kabinen + LAN-kärran som inte får ny Business/Go, men kanske nya Plus (?).

Också oklart om LAX kommer trafikeras med A340 eller de 2 nya A330E som ska levereras (våren?) 2016. (Min teori är att LAX slingas med EWR från ARN ungefär som HKG/ORD gör. Den teorin är dock inte baserad på ens en kontroll mot tidtabellerna om det är rimligt.)
Har jag kollat rätt ska SAS ha 14 st 330/340 när vi når april, och 12 av dessa ska då vara uppgraderade, så det ser väl helt ok ur rent statistiskt :)
Enligt befintlig seatmap är det en 340 dit och en 330 hem.

Nästa två A330E måste ju vara leverade innan ARN-LAX startar den 14 mars om dom ska få ihop schemat, eller?

Troligen levereras den första A330E (nåja, tredje) till LAX-starten. Det är ju ett hopp i renoveringsschemat mellan maskin 5 (klar i feb) och 6 (klar i maj), vilket indikerar att de inte har utrymme att ha en A340 borta då, så antagligen beräknas den andra A330E komma i mitten av april ngn gång, så de kan dra iväg en 340 till Zürich igen. Stämmer ju rätt bra med det @RickardG sade ovan - A330 ena vägen och A340 den andra i början av april.

Troligen levereras den första A330E (nåja, tredje) till LAX-starten. Det är ju ett hopp i renoveringsschemat mellan maskin 5 (klar i feb) och 6 (klar i maj), vilket indikerar att de inte har utrymme att ha en A340 borta då, så antagligen beräknas den andra A330E komma i mitten av april ngn gång, så de kan dra iväg en 340 till Zürich igen. Stämmer ju rätt bra med det @RickardG sade ovan - A330 ena vägen och A340 den andra i början av april.
Bokade 30/4 ut och då A340 med ny kabin och hem den 8/5 med A330. Hoppas det håller.

Toppen