Jag kanske gör bort mig nu, men är det inte ett alternativ att boka i GO och sen försöka uppgradera med OT?
Bonusbiljetter går inte att uppgradera...
Jag kanske gör bort mig nu, men är det inte ett alternativ att boka i GO och sen försöka uppgradera med OT?
Kan bara instämma... de flesta här verkar få det att låta som att alla som flyger har ett val. Dvs att pengar eller poäng inte är något man behöver ta hänsyn till eller att det handlar om någon sorts möjlighet som ligger öppet för alla yrken och inkomstgrupper att skrapa ihop till en long haul i business. 90%+ av alla flygreser om inte mer (?) sker i ekonomi. Jag tror inte att de gör det för att de tycker att det är så fantastiskt bekvämt... Skulle inte skada med lite självinsikt här ibland. Min fru idiotförklarar mig mer eller mindre dagligen för mitt "intresse" och det är inte direkt så att jag inte kan hålla med henne när man läser vissa kommentarer.Innan jag blev medlem här så var 60'000p mycket poäng. Att få in 120'000p för att flyga två personer till staterna i GO är svårt om det skall nås genom att flyga in poängen inom Skandinavien kombinerat med lite Mastercard-poäng och en och annan flygbussresa á 178 poäng. Lägg till en resa med Lufthansa i ekonomi-klass med 25% intjäning och målet är fortfarande oändligt långt borta.
Jag ser inte det konstiga i att personer som alltid bokar GO för pengar, blir glada av att kunna boka GO för poäng.
Kom ihåg: Världen utan för BC.se ser inte likadan ut! De flesta resenärer är inte frekventa resenärarer enligt @agehall och att de flesta betalar faktiskt inte sina grannars räkningar för att få del av deras poäng, även om det kan låta så här.
Stockholm-Los Angeles T/R i Business class.
En bonusresa delbetald med poäng kostar 168.000 poäng jämfört med ordinarie 100.000 poäng.
Visa bifogad bild 42651
Det är inte värst överpris av poängen med tanke på att man kommer också att tjäna både baspoäng och extrapoäng på bonusresan delbetald med poäng.
Visst, man kan inte applicera Amex 2-4-1 voucher men det viktigaste är att det finns alternativ.
Vill man flyga på ett visst datum och man har en hel del poäng så kan man faktiskt göra det.
Däremot kan man ha tur att uppgradera med poäng vid incheckning.Bonusbiljetter går inte att uppgradera...
Det här hade jag helt missat. Är det en ny förändring? Jag trodde varken resor delbetalda eller betalda till fullo med poäng genererade poäng.Dessutom så tjänar man poäng på resan.
Är det en ny förändring?
Strålande, man lär sig något nytt på BC varje dag!Nix, det har varit så rätt länge nu. När man delbetalar är det inte awards, det är riktiga biljetter som delbetalas med poäng.
Det beror på vad som står i biljettregler på basbiljetten (betald biljett).Hur funkar det med avbokning av en Business Saver bokad som "bästa tillgänglighet". Får man tillbaka poängen givet att inte datumet gått ut på dem?