Nu finns bonusbiljetter med SAS Stockholm - Los Angeles

  • Thread starter Thread starter RickardG
  • Start date Start date
Håller med tidigare talare ovan.det går relativt enkelt att hitta biljetter året om arn-lax för 4-5000kr. Att då slösa 60 000 eb poäng samt en tusing i skatter eller ännu värre, en amex 2-4-1 voucher för ändamålet är värre än när töntarna vaskar finbubbel på spyan.



Det som gör det roligare är att SAS tydligen också tycker att ALLA företag reser med avtal i C och att när individen i fråga reser privat med de insamlade poängen gör han det helst i Y. Verkligheten vet vi redan är omvänd. Men eftersom SAS har 100% beläggning i C redan på förhand får man ju gratulera stort.



Än en gång, SAS gör fett fel i att inte ens sätta ut C awards till EBP,EBD &EBG medlemmar. Detta vore en naturlig och dessutom generös begränsning till de värdefullaste medlemmarna. SAS GO tillför faktiskt inget egentligen som inte DY LCC gör för samma pris på long haul (förutom att vara i tid) för samma pris.
 
Voyageur skrev:Än en gång, SAS gör fett fel i att inte ens sätta ut C awards till EBP,EBD &EBG medlemmar. Detta vore en naturlig och dessutom generös begränsning till de värdefullaste medlemmarna. SAS GO tillför faktiskt inget egentligen som inte DY LCC gör för samma pris på long haul (förutom att vara i tid) för samma pris.Klicka för att utvidga...
Det var därför SAS införde "Best availability". Har man stor mängd av poäng kan man faktiskt boka en bonusresa i SAS Business så länge det finns säljbar plats.

Sedan om det är en bra deal eller inte är en annan fråga men klaga inte på tillgängligheten för det finns plats numera.
 
Dr. Miles skrev:Det var därför SAS införde "Best availability". Har man stor mängd av poäng kan man faktiskt boka en bonusresa i SAS Business så länge det finns säljbar plats.Sedan om det är en bra deal eller inte är en annan fråga men klaga inte på tillgängligheten för det finns plats numera.Klicka för att utvidga...


Fast rent krasst är det helt olika val med olika utgångspunkter och mängd pengar, så en åsikt om skillnaden tycker jag kan man och får man ha.
 
Voyageur skrev:Fast rent krasst är det helt olika val med olika utgångspunkter och mängd pengar, så en åsikt om skillnaden tycker jag kan man och får man ha.Klicka för att utvidga...
Det svarar på din fråga själv.

Uppenbarligen majoriteten av EuroBonus medlemmar har inget emot att spendera sina EuroBonus poäng för bonusresor i SAS Go.



Det är upp till var och en får tycka om det är en bra deal eller inte.

Vissa gillar att flyga omväg, vissa gillar att flyga så kort som möjligt. Att resa i Business class är kanske inte det viktigaste för vissa.
 
Voyageur skrev:Fast rent krasst är det helt olika val med olika utgångspunkter och mängd pengar, så en åsikt om skillnaden tycker jag kan man och får man ha.Klicka för att utvidga...
Dock, du säger att SAS minsann borde ha tillgänglighet i C på awardresor. Det har ju SAS. Visst, det kostar mer poäng, men de har tillgodosett behovet av C awardresor.
 
Voyageur skrev:SAS GO tillför faktiskt inget egentligen som inte DY LCC gör för samma pris på long haul (förutom att vara i tid) för samma pris.Klicka för att utvidga...


Åk du norwegian. Jag gillar lounge, incheckat bagage, mat och fri dryck som EBD. Känns dessutom gött att jag kommer hem även om det blir något strul.
 
Trox skrev:Alltid bara i Go. Finns det någon som köper biljetter för poäng i Go?Klicka för att utvidga...


Jag har insett att mina resor med familjen kommer att bli i GO. Att hitta tre biljetter i C är inte omöjligt men inte heller enkelt.



Åker vi i GO kan vi dessutom åka fler ggr //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji6.png
 
Jag kanske gör bort mig nu, men är det inte ett alternativ att boka i GO och sen försöka uppgradera med OT?
 
Stockholm-Los Angeles T/R i Business class.

En bonusresa delbetald med poäng kostar 168.000 poäng jämfört med ordinarie 100.000 poäng.



screenshot20151015_01-png.42651





Det är inte värst överpris av poängen med tanke på att man kommer också att tjäna både baspoäng och extrapoäng på bonusresan delbetald med poäng.

Visst, man kan inte applicera Amex 2-4-1 voucher men det viktigaste är att det finns alternativ.

Vill man flyga på ett visst datum och man har en hel del poäng så kan man faktiskt göra det.
 
olo skrev:Innan jag blev medlem här så var 60'000p mycket poäng. Att få in 120'000p för att flyga två personer till staterna i GO är svårt om det skall nås genom att flyga in poängen inom Skandinavien kombinerat med lite Mastercard-poäng och en och annan flygbussresa á 178 poäng. Lägg till en resa med Lufthansa i ekonomi-klass med 25% intjäning och målet är fortfarande oändligt långt borta.Jag ser inte det konstiga i att personer som alltid bokar GO för pengar, blir glada av att kunna boka GO för poäng.Kom ihåg: Världen utan för BC.se ser inte likadan ut! De flesta resenärer är inte frekventa resenärarer enligt@agehalloch att de flesta betalar faktiskt inte sina grannars räkningar för att få del av deras poäng, även om det kan låta så här.Klicka för att utvidga...
Kan bara instämma... de flesta här verkar få det att låta som att alla som flyger har ett val. Dvs att pengar eller poäng inte är något man behöver ta hänsyn till eller att det handlar om någon sorts möjlighet som ligger öppet för alla yrken och inkomstgrupper att skrapa ihop till en long haul i business. 90%+ av alla flygreser om inte mer (?) sker i ekonomi. Jag tror inte att de gör det för att de tycker att det är så fantastiskt bekvämt... Skulle inte skada med lite självinsikt här ibland. Min fru idiotförklarar mig mer eller mindre dagligen för mitt "intresse" och det är inte direkt så att jag inte kan hålla med henne när man läser vissa kommentarer.
 
Dr. Miles skrev:Stockholm-Los Angeles T/R i Business class.En bonusresa delbetald med poäng kostar 168.000 poäng jämfört med ordinarie 100.000 poäng.Visa bifogad bild 42651Det är inte värst överpris av poängen med tanke på att man kommer också att tjäna både baspoäng och extrapoäng på bonusresan delbetald med poäng.Visst, man kan inte applicera Amex 2-4-1 voucher men det viktigaste är att det finns alternativ.Vill man flyga på ett visst datum och man har en hel del poäng så kan man faktiskt göra det.Klicka för att utvidga...


Det är läge att slå ett slag för "bästa tillgänglighet" igen. Den är speciellt attraktiv om man har status hos SAS nämligen.



Är man EBD och bokar minst 14 dagar i förväg så får man 30 % poängrabatt. Dessutom så tjänar man poäng på resan. För en business saver till LAX blir kalkylen således:



210 000 (grundpris)

63 000 (avdrag för EBD)

18 000 (poängintjäning för EBD)



S:a 129 000 poäng, jämfört med 100 000 poäng för en normal awardbiljett, och man får dessutom en stor pott baspoäng på köpet. Kan man dessutom resa under en dubbla-poäng kampanj (ping @Jan Petterson exempelvis) så blir det ännu roligare.



Tyvärr får man inte en helt flexibel biljett på detta sätt. Bokar man normal business så kostar det 151 000 poäng.
 
Hur funkar det med avbokning av en Business Saver bokad som "bästa tillgänglighet". Får man tillbaka poängen givet att inte datumet gått ut på dem?
 
Fredrik skrev:Hur funkar det med avbokning av en Business Saver bokad som "bästa tillgänglighet". Får man tillbaka poängen givet att inte datumet gått ut på dem?Klicka för att utvidga...
Det beror på vad som står i biljettregler på basbiljetten (betald biljett).

Men det är bäst att utgå ifrån att du inte får tillbaka några poäng ifall du avbokar en Business Saver bokad som "Bästa tillgänglighet".



Avbokning av poäng+pengar biljett i GO. Inga poäng tillbaks?! | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Back
Top