Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

lillemannen

Medlem
För att vara tvärtom har jag nog aldrig haft ett bättre läge att behålla eller satsa på något nytt. Nu när åldern börjar göra sig en påmind.
Eftersom jag mest reser privat och har börjat trappa ner med arbetet. Så är jag mera otrogen och flexibel med att boka andra bolag och hotell.
Status var mera viktigt innan men nu finns så många möjligheter att komma in i lounger och använda fasttrack.
Läget är i alla fall så här.

Star Alliance
SAS LTG och (Diamond tom 31.7.2024 för 11 året är halvvägs om jag vill bli Diamond.
Det är väl i Star Alliance kort som kan vara intressant men eftersom man ändå kommer in i lounger och fasttrack med business class biljett känns det inte som tvunget.

One world
AA gold 03.2025
BA silver 07.2024
Finnair Platinum Emerald tom 1.12.2024 klar till 80% för 1.12.2025
Qatar Platinum via Accor Diamond 01.2025

Skyteam
Flying Blue Silver
Skyteam Platinum är det via @pep matching Kenya airways 31.8.2024
Tror jag avvaktar med Skyteam

Hotell
Accor hotels Diamond 12.2024 Har fixat platinum redan nu så lär bli Diamond innan 12.2024
Best Western Diamond 2024 inte intressant längre
Hilton HHD 03.2025 är bara ett kort som hänger med HHD för 6 eller 7 året
Hotels.com guld
Booking.com nivå 2

Innehar också ett Loungekey om jag i allt förmodan inte trivs eller kan använda mina statusförmåner.
 

gdaily

Medlem
Har precis sagt upp Amexkortet. Pga reasons kommer jag flyga om möjligt än mindre framöver, och kommer styra över samtliga inköp till Revolut i framtiden då jag kommer ha de flesta kostnader i Euro och möjligheten att ha vissa intäkter i samma valuta. Helt onödigt att blanda in svenska kronor och dubbla växlingsavgifter då.

Fimpat Radisson, använder enbart Hotels.com och bokar det hotell som passar mig bäst utan att jaga status alls.
 
Toppen