Senaste nytt

Nu börjar korthuset falla

mustam

Medlem
Eftersom jag inte bor på Hotell i Shanghai längre blev det några nedgraderingar. Accor från Diamond till Platinum och Bonvoy Titanium till Platinum snart. Lyckats behålla Hyatt Globalist och Hilton Diamond.
I år ska jag bränna alla Accor , Bonvoy , Hyatt och Radisson poäng. Hilton fortfarande 2,1 miljoner poäng bränns därefter. Fast där kommer jag få lifetime Diamond. Behöver kvalificera mig ett år till men ändå vänta 3 år på det.
I vilket program får du flest förmåner?
 

Ricci

Medlem
Nu blev det klart...

Accor: Guld blev silver, missade med några hundra poäng.
IHG: Diamond Elite till Platinum, dock kommer jag fortfarande vara Ambassador 2024.

Accor är som det är, dock retar jag mig på IHG och deras nya intjänings modell.
De flesta företag går mot "revenue" dock inte IHG som bara.. tittat på antal nätter man stannar.
Första gången jag åker ner från IHG-stege och Hilton har redan fångat upp mig :) .
 

Jonas C

Medlem
Hilton Diamond ryker sista mars, men ska försöka lösa en förlängning då jag uppfyller kraven. Qatar Platinum försvinner sista mars om de inte förlänger det igen för femte gången, Turkish Elite Plus förfaller sista juni (fått nog av turkarna). Hyatt Explorist (skitstatus) försvinner sista februari.

Klarar EBG och det är nog enda statuskortet som jag aktivt kommer att försöka hålla vid liv framöver. Ser inget värde i att jaga statusar som sällan kommer till användning. Finns roligare saker att blåsa sina skattade riksdaler på.
 

Kris

Medlem
Nu blev det klart...

Accor: Guld blev silver, missade med några hundra poäng.
IHG: Diamond Elite till Platinum, dock kommer jag fortfarande vara Ambassador 2024.

Accor är som det är, dock retar jag mig på IHG och deras nya intjänings modell.
De flesta företag går mot "revenue" dock inte IHG som bara.. tittat på antal nätter man stannar.
Första gången jag åker ner från IHG-stege och Hilton har redan fångat upp mig :) .
Trist att falla på målsnöret. Jag tror bestämt att man kan kvalificera på poäng på IHG oxå? 120k qualifying för diamond. 'Ambasador renewal'-tricket har ju dock slutat fungera som verkar varit en livlina för många under en del år (sen IHG Spire blev introducerat?)

För egen del halkade jag ner från Hilton diamond. Så då står vi på varsin stege nu :cool:

Nåväl, upp på hästen igen. :)
 
Hilton Diamond ryker sista mars, men ska försöka lösa en förlängning då jag uppfyller kraven. Qatar Platinum försvinner sista mars om de inte förlänger det igen för femte gången, Turkish Elite Plus förfaller sista juni (fått nog av turkarna). Hyatt Explorist (skitstatus) försvinner sista februari.

Klarar EBG och det är nog enda statuskortet som jag aktivt kommer att försöka hålla vid liv framöver. Ser inget värde i att jaga statusar som sällan kommer till användning. Finns roligare saker att blåsa sina skattade riksdaler på.
Är det inte bra att behålla *A hos turkarna om SAS blir Skyteam?
 

GOTBound

Medlem
Hilton Diamond ryker sista mars, men ska försöka lösa en förlängning då jag uppfyller kraven. Qatar Platinum försvinner sista mars om de inte förlänger det igen för femte gången, Turkish Elite Plus förfaller sista juni (fått nog av turkarna). Hyatt Explorist (skitstatus) försvinner sista februari.

Klarar EBG och det är nog enda statuskortet som jag aktivt kommer att försöka hålla vid liv framöver. Ser inget värde i att jaga statusar som sällan kommer till användning. Finns roligare saker att blåsa sina skattade riksdaler på.
Kan du utveckla; men ska försöka lösa en förlängning då jag uppfyller kraven, vad innebär detta?
 
Toppen