Senaste nytt

Nu är det dags att flyga till Asien igen

Det som är stor skillnad i Kunming från andra kinesiska storstäder är, att det finns så många elmopeder i trafiken.

Små elmoppar som far omkring, de hörs nästan ingenting lite rassel och lite tut, rassel rassel rassel rassel rassel och tut.
Yunnan_ 20.jpg
Yunnan_ 18.jpg

Det finns laddningsautomat överallt.
Yunnan_ 21.jpg

Bild av lokal foodcourt.
Yunnan_ 23.jpg

Dagens bussresa till södra Yunnan hade som sagt varierande komfort och säkerhetsnivå.
Ditresan:
Yunnan_ 29.jpg
Yunnan_ 25.jpg

Hemresan:
Yunnan_ 33.jpg

Mannen som rökte egentillverkad vattenpipa.
Yunnan_ 30.jpg

Angående Helly Kitty jet fligt såg jag att kabinpersonalen delade ut även Hello Kitty nappflaska (och leksaker med Hello Kitty temat) till dem som hade infant med sig.
Kanske är det läge för småbarnsfamilj att åka Hello Kitty jet medan ert barn är litet? ;)

Nu har jag kommit till Bangkok.
Det blev bussgate och jag tror att det är första gången för mig i Bangkok. Jag slapp i alla fall att gå långt.

Det ser ut som THAI har slutat att dela ut Fast track kupong. Sista två gånger fick jag inte någon och Fast track personal accepterade THAI Business classs boardingkort båda gånger när jag reste in till Thailand.

Har du övergått till champagne? Jag trodde att du i princip bara drack te.

Nej, jag dricker champagne eller Gin&Tonic när jag ska sova och det gjorde jag på denna flight. Jag vaknade strax före Ayutthaya så det fungerade bra.

Nu sitter jag i THAI Royal Silk lounge i E pir på Bangkok flygplats efter en halvtimmes neck&shoulder massage.
Jag gick till EVA Airs lounge men de öppnar först vid kl. 09:20. Vi får se om jag hinner innan boarding startar.

Nu har jag besökt EVA Air Lounge i F pir och sitter vid gaten för boarding.
Det blev bussgate och då är det ingen idé att stå i kö med andra så jag tar det lugnt tills kön har klarnat.

Jag har kommit till Beijing. Det är både varmare och fuktigare än i Bangkok.
De som tycker att luften i Bangkok är dålig får absolut inte besöka Beijing. Det är riktigt dåligt luft här.

F ö såg jag en SAS kärra parkerad i T3 när vårt plan landade i Beijing. Det är nästan 2 timmars försening. Bryggan var redan bortkopplad men de hade bagage loade där bak. Jag undrar om det hade varit något tekniskt fel.

Jag tar Airport Express till Dongzhimen och övernatta i stan. Sedan flyger jag vidare till Taipei imorgon.

Nu har jag installerat mig i Air China First Class lounge på Beijing T3E och äter lite frukost.

Det var superlång kö i Economy class check in. Vilken tur att man reser i Business. Om man inte reser i First/Business class eller har guldkort får man lida extra länge i Kina.

Toppen